דילמה משפחתית

"בעלי משתייך ל'פלג' ומשתתף בהפגנות. מה אני אמורה לעשות?"

אישה המציגה עצמה כרעיית אחד ממפגיני הפלג הירושלמי, הביעה את תסכולה ברשת הפייסבוק מההשפלות והקשיים שהיא חווה בעקבות השתתפות בעלה בהפגנות. "מרגישה ממש חסרת אונים" (מאמע)

ג'ודי לוין גרוס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

אמנם בעילום שם, אבל האם זו עדות ראשונה לסדקים בתוך הפלג הירושלמי - שנוצרים דווקא מצד נשות המפגינים? אישה המציגה עצמה כרעייתו של פעיל בפלג הירושלמי, ניצלה את אפשרות ההתייעצות בעילום שם בקבוצת הפייסבוק הדתית-חרדית "ישנן", ושיתפה את הקשיים שהיא חווה בשל השתתפותו של בעלה בפעילות הפלג הירושלמי, ההשפלות מהן היא סובלת, אי ההסכמה עם דעותיו וחוסר האונים שלה.

"שלום יקרות, בעלי משתייך לפלג הירושלמי!" פתחה האישה את הפוסט, "עד לפני זמן מה זה לא הפריע לי כל כך, ולא עניין אותי לכאן או לכאן. אבל מתחילת הסבב האחרון אני מרגישה זוועה, כולם יודעים את זה ויורדים עלי הרבה, גם במשפחה שלי, ובעבודה אחרי יום של הפגנות אני מרגישה מושפלת ברמות".

לדבריה, בעלה "פועל בריש גלי והולך לכל ההפגנות שלהם, כשאני אומרת לו משהו, הוא נפגע ואומר לי שאני צריכה לכבד את הדעה שלו ואת הרצון שלו ללכת אחרי רבותיו, וגם אם אני לא מסכימה עם הדרך שאכבד".

מתוך קבוצת הפייסבוק "ישנן בנות"

"אבל אני מרגישה שאני לא מסוגלת יותר!" היא מוסיפה, "ממש כואב לי, מרגישה שהוא "מתחרפן" לי מול העיניים, וכשאני רואה סרטונים שלהם בא לי לקבור את הראש באדמה. התחתנתי עוד לפני שהתחיל כל הסכסוך הזה ואני מרגישה שזה לא אותו אדם, זאת סטירת לחי מצלצלת. מה אתן ממליצות לי לעשות?! מרגישה ממש חסרת אונים!".

בשנים האחרונות, צברו תאוצה קבוצות הפייסבוק הפונות לנשים חרדיות, והן עוסקות במגוון נושאים רחב. ב"ישנן", אחת מכמה קבוצות הפעילות ברשת החברתית, מאפשרות המנהלות לנשים להתייעץ בעילום שם וללא צורך בחשיפה אישית, זאת במסגרת חשבון מיוחד שנפתח ברשת ומיועד לכך.

הפגנת "הפלג הירושלמי", אמש (צילום: כיכר השבת)

כך, הגיע לקבוצה גם הפוסט הנוכחי, במסגרתו מבקשת האישה עצה מה לעשות מול השתתפות בעלה בהפגנות הפלג. רבות מהגולשות בקבוצה חיזקו את האישה אל מול ההשפלות שהיא חווה בעקבות העניין, אחרות המליצו לה לנסות ולא לגרור את הסכסוך שמפלג את הרחוב החרדי אל תוך הבית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית