הפיוס הפלסטיני

"מה שירינו לת"א ב-51 יום, נירה ב-51 דקות"

על רקע הסכם הפיוס הפלסטיני, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר מצהיר כי ארגונו לא יוותר על הנשק שברשותו. לדבריו, מצב הזרוע הצבאי של חמאס השתפר מאז צוק איתן (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חמאס, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90)

על רקע הסכם הפיוס הפלסטיני, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר מצהיר הערב (שלישי) כי ארגונו לא יוותר על הנשק שהוא מחזיק ברשותו. לדבריו, מצבה של הזרוע הצבאי של חמאס השתפר מאז צוק איתן, וכיום היא מסוגלת לירות ב-51 דקות מה שירתה ב-51 ימי המבצע הצבאי.

לדבריו: "העם הפלסטיני נמצא עדיין בשלב השחרור הלאומי ואי אפשר לוותר בשלב כזה על הנשק. נשק ההתנגדות אינו רכוש של חמאס או של הזרוע הצבאית שלו, אלא של כל תושב פלסטיני בעזה".

בהתייחסו להסכם הפיוס, אמר סינוואר כי "אם לפתח יש 20% מהרצינות שיש אצלנו בנוגע לפיוס - הרי שהפיצול יסתיים. גילינו שיש להם יותר מסף הרצינות הדרוש במהלך סבבי הדיאלוג שניהלנו עמם". ב-ynet דווח כי דברי סינוואר מגיעים לאחר שמוקדם יותר היום אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי לא יסכים להימצאות מיליציות ברצועה.

יצויין כי סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, המבקר באיראן, אמר במהלך הימים האחרונים כי ארגונו ימשיך בהתנגדות לישראל.

בתחילת החודש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיוס הפלסטיני ואמר כי "אנחנו מצפים מכל מי שמדבר על תהליך שלום להכיר במדינת ישראל וכמובן להכיר במדינה יהודית ואיננו מוכנים לקבל פיוסים מדומים שבהם כביכול הצד הפלסטיני מתפייס על חשבון הקיום שלנו".

ראש הממשלה הוסיף: "מי שרוצה לעשות פיוס כזה, ההבנה שלנו היא פשוטה מאוד: תכירו במדינת ישראל, תפרקו את הזרוע הצבאית של החמאס, נתקו את הקשר עם איראן שקוראת להשמדתנו ועוד כהנה וכהנה. יש דברים מאוד ברורים וגם הדברים האלה נאמרים בצורה ברורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר