מושכים את העתירה

בעלי המכולות: לא נהיה חלק מתיאטרון נאור

בעלי המכולות מת"א כנראה ימשכו את עתירתם נגד פתיחת חנויות בשבת. הסיבה: "לפני שניתן פסק הדין, תוצאתו ידועה לנו מראש וביהמ"ש רמס את זכותנו למשפט הוגן" (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיאה היוצאת, מרים נאור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ביום חמישי צפוי בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה היוצאת, מרים נאור, להכריע בשאלת חוקי העזר ופתיחת המרכולים בשבת - במה שאמור להיות פסק דינה האחרון של השופטת נאור. אלא שאמש החליטו העותרים, התאחדות בעלי המכולות, למשוך את עתירתם בשל הבנתם שככל הנראה הפסק לא יהיה לטובתם, כך מדווח יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

הבוקר, לאחר בדיקות משפטיות נוספות, תתקבל החלטה סופית בנושא אולם בעלי המכולות אמרו כבר אתמול כי "ביום חמישי עתיד להתפרסם פסק הדין בעתירה המוסרית והצודקת שהגשנו נגד הרשתות הגדולות והטייקונים, שגזלו את מטה לחמנו ואת יום מנוחה השבועי שלנו בחברת בני משפחתנו.

"אנו מודיעים כבר עכשיו, לפני שניתן פסק הדין, כי תוצאתו ידועה לנו מראש ובית המשפט העליון רמס את זכותנו למשפט הוגן עד עפר. הדברים החלו כאשר באופן תמוה הוחלף מההרכב השופט רובינשטיין, שפסק לטובתנו בשלב הראשון, והגיעו לשיא בשבועות האחרונים כאשר כל לוחות הזמנים של בית המשפט העליון הותאמו לצורך פרסום פסק הדין במסיבת הסיום של תיאטרון נאור".

לסיכום דבריהם אמרו בעלי המכולות כי "בעקבות האירועים הללו הגענו למסקנה העגומה שביהמ"ש העליון בישראל לא מוכן להקשיב לנו, 'האנשים הקטנים'. ביקשנו מעורכי דיננו למשוך את העתירה לדיון נוסף שהגשנו, אך הם הודיעו שיש קושי רב לבצע את הנחייתנו לאור העובדה כי נקבע כבר מועד להשמעת פסק הדין ומבחינתם כעורכי דין הדבר מהווה פגיעה בביהמ"ש העליון. בכל מקרה, אין בכוונתנו בכל מקרה להתייצב בשערי בית המשפט כקהל שבוי להצגה שסופה ידוע מראש".

כזכור, מדובר בבעלי מכולות חלקם אינם דתיים אך אינם מעוניינים לעבוד בשבתות. לדבריהם פתיחת הרשתות הגדולות במהלך השבת פוגעת קשות בפרנסתם ומאלצת אותם לעבוד ביום המנוחה השבועי שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר