אם מוסלמית

קראה לבנה "ג'יאהד" ועוררה סערה במדינה

צרפת, שיותר מ-230 בני אדם נרצחו בשטחה במתקפות טרור שונות בשנים האחרונות, מזועזעת מהחלטת אישה מוסלמית בעיר טולוז לקרוא לבנה שנולד בשם "ג'יאהד" (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מוסלמית תושבת העיר טולוז שבצרפת, מעוררת סערה במדינה, לאחר שנודע כי החליטה לקרוא לתינוקה בשם "ג'יהאד".

צרפת, שסבלה בשנים האחרונות מפיגועי טרור רבים, לא עוברת לסדר היום על קריאת השם הזה, וכעת גם התובע הכללי יתערב וייאלץ לקבוע האם להתיר להורים לקרוא לבנם התינוק בשם זה, ולו בשל החשש כי השם "ג'יהאד" יפגע דווקא בילד, בהמשך חייו.

יצויין, כי החוק בצרפת לא מגביל הורים בשמות שהם נותנים לילדיהם, אלא אם כן ישנה התנגדות בקרב בני משפחה אחרים הנוגעים לעניין שחרדים מפגיעה באינטרס של הילד.

לפני ארבע שנים היה מקרה בו אם צרפתייה קיבלה עונש מאסר על תנאי ונקנסה ב-2,000 יורו, לאחר ששלחה את הילד שלה בן ה-3 לבית הספר עם חולצה עליה נכתב "אני פצצה" ו-"ג'יהאד, נולד ב-11 בסמפטבר". כשנה לאחר מכן מנע בית המשפט מהורים לקרוא לבתם התינוקת "נוטלה", על שם ממרח השוקולד, בטענה כי זה עלול להפוך אותה למושא לעג, והוא החליט ששמה יהיה דווקא "אלה".

מאז שנת 2015, נרצחו יותר מ-230 בני אדם בצרפת במתקפות טרור שונות, ואף שמשמעותו המילולית של השם בשפה הערבית הוא "מאבק" - לא בהכרח שלילי - הוא נקשר כמובן לטרוריסטים אסלאמיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר