שווה כל שקל

החוק ששווה לכם 10,000 שקלים חדשים

צעירה ישראלית שביקשה לקנות ב'זארה' בגד אליו הוצמד תו מחיר של 79,90 אירו, ולא במטבע ישראלי, ביקשה לשלם כחוק רק 79,90 ש"ח. מה אומר החוק על מקרה שכזה? תופתעו (אופנה)

סניף של זארה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

קרה לכם פעם שהסתובבתם בחנות בגדים וראיתם בגד שמצא חן בעיניכם ועליו תווית מחיר הנקוב במט"ח? כנראה שכן. ומה עוד קרה? הלכתם לקופות לצורך השלמת הרכישה, וסביר להניח שגבו מכם מחיר מלא - שלא כחוק.

לפי הדיווח ב-ynet, צעירה ישראלית שנכנסה לאחת מחנויות רשת זארה ראתה בגד עם תו מחיר של 79,90 יורו, כשהגיעה לקופות הוציאה 79,90 שקלים והגישה אותם למוכר שהסביר לה שעלות הבגד היא פי שלוש. הצעירה הראתה לו את התווית המטעה, אך נתקלה בסירובו העיקש ליטול ממנה את שליש המחיר. הצעירה פנתה למועצה הישראלית לצרכנות בתואנה שהוטעתה ועל רשת האופנה למכור לה את הבגד במחיר הנקוב אך בשער ישראלי.

טענת הצעירה נבדקה, ומתברר שעל פי חוק מחויבת רשת האופנה לאפשר לה לבצע את הרכישה ב-79,90 שקלים ולא אירו.

תג המחיר הוא 10 אירו? אתם רשאים לשלם עשרה שקלים (צילום: שאטרסטוק)

החוק שאינו מוכר לצרכן המצוי, מחייב כל בעל עסק להציג על המוצר אותו העמיד למכירה את מחירו בשקלים ישראליים, זאת למעט כרטיסי טיסה ושירותי חבילות תיירות ונופש או בדיוטי פרי, שם המחיר יכול להיות במטבע חוץ.

במידה ובעל עסק עבר על החוק, הוא עלול להיחשף לתביעה ועל כל הפרה להתחייב בקנס של 22,000 שקלים, זאת בנוסף לתביעה שעלולה לבוא מצידו של הלקוח שללא הוכחת נזק יוכל לתבוע פיצויים על סך 10,000 שקלים (לא יורו).

במועצה הישראלית לצרכנות אומרים שהחוקים הרבים העומדים לטובת הלקוחות אינם ידועים לציבור שיכול למנוע מעצמו הפסדי ממון ולעתים להרוויח פיצויים גדולים בשל הטעיה צרכנית.

צפו בכמה חוקים שאולי לא הכרתם:

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית