לא תמיד משתלם

זול ויקר: האם כדאי לקנות רכב מכונס נכסים?

מחיר מוזל בעשרות אחוזים, רכבים במצב מעולה לכאורה ותנאי רכישה נוחים, אלו הסיבות שמשכנעות אנשים לרכוש רכב מכונס נכסים. אבל יש עוד נקודה שחשוב שתזכרו (רכב)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מצב התחבורה הציבורית בארץ לא כל כך מעודד, והתחליף בדמות קניית רכב פרטי - לא תמיד אפשרי מבחינה כלכלית. אבל מסתבר שישנם אנשים שמצאו את הדרך לרכוש רכב שישרת אותם בין כבישי הארץ מבלי לשלם עליו את מחירו המלא, לאופציה הזו קוראים רכישה מכונס נכסים.

רכישה מכונס נכסים מוזילה את עלות הרכב בעשרות אחוזים. כך למשל, ניתן לקנות מכונס נכסים רכב שמחירו בשוק 100,000 שקלים, כשבפועל לא תשלמו עליו יותר מ-60,000 שקלים. האם האופציה הזאת באמת כדאית או שמא זו הדוגמא הקלאסית לפתגם שאומר שהזול יוצא בסופו של דבר הכי יקר?

כידוע, הרכישה מכונס נכסים נעשית על סמך התרשמות חיצונית בלבד. רוכשים רבים שהתרשמו מרכב מסוים שמצבו החיצוני קרץ להם והמחיר היה מציאה, התאכזבו לגלות כי ברכב חסרים חלקים רבים ולעתים אף חלקים נחוצים כמו גיר או מנוע. כמובן גם, שאת העסקה כבר לא היה אפשר לבטל והם נאלצו למכור את הרכב בכמה אלפים בודדים לחלקים.

לכן, לגבי אופציית הרכישה מכונס נכסים - על אף שלפעמים זה נשמע נוצץ ושווה ביותר - כדאי לא להתגרות מהקנקן ולהסתכל במה שיש בו, או יותר נכון במה שאין בו.

במשך שנים קיימו שמועות כי ישנם בעלי מגרשי מכוניות שטיפחו קשרים עם אותם אחראים מטעם כונס נכסים, ובתמורה לקשר ידידותי ואיתן הדליפו עבורם את מצב כלי הרכב העומדים למכירה. אם גם אתם הצלחתם לדלות מידע על רכב בו חשקתם - בראבו, אבל אם אתם שוקלים לרכוש על סמך רושם חיצוני, כדאי שתשקלו את האופציה הבטוחה והזולה של רכישת רכש מליסינג / השכרה.

רכישה ונסיעה בטוחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר