האזינו לחברותא

מרן הרב שטיינמן: "הקב"ה השאיר אותי רק בשביל ללמוד"

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן סירב להתעכב ולשוחח עם בני משפחתו ונימק זאת כי הקב"ה השאיר אותו בעולם - רק בשביל ללמוד • האזינו לחברותא רבי משה יהודה שניידר (ארץ)

(באדיבות קו 'אילת השחר'; צילום תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

לרגל היארצייט של העיירה בריסק, שנעקדה על קידוש ה' בזמן השואה, העניק הרב משה יהודה שניידר, החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שיחה מיוחדת בקו "אילת השחר", בה הביא דברים בשם ראש הישיבה שמשפחתו נעקדה שם.

"כיכר השבת" מגיש את דבריו המלאים:

"רצינו להזכיר שהיום זה היארצייט שרבינו מרן ראש הישיבה שליט''א שומר כל השנים על ההורים שלו ועל המשפחה שלו, שנעקדו על קידוש שמו יתברך, בעיר בריסק, בשנות ההסתר פנים רחמנא לצלן.

"כפי שנמסר שבד' חשון נכנסו הנאצים ימח שמם וזכרם לעיר בריסק ועשו בהם רח''ל חורמה. ואמר מרן רה''י שישנם כאלה ששומרים גם את ה' חשון, ומרן הגאון ר' ברוך רוזנברג זצ''ל ראש ישיבת סלבודקא שהוא גם כן מילידי בריסק היה אומר שזה היה בז'. אך מרן רה''י אומר שכל אלה שחששו לימים אחרים, הם ידעו שהרשעים נכנסו בד' לעיר רק השאלה היא אם הם הצליחו לכלות את זממם כולם בד' או יותר.

"יש כאלה שאומרים שהיו כאלה שהצליחו להתחבאות אצל הגוים כמה ימים, אבל הרה''י אמר לי פעם - 'ההורים שלי לא היה שום שייכות עם גוים... שום דבר! מה להם ולגוים?', ממילא אין לו שום צד בכלל שהם היו שהתחבאו אצל הגוים. ורואים שזכו לאשרי יולדתו...

"והעיקר שהקב''ה לפני יותר משבעים שנה הכין לכלל ישראל את עמוד האש ההולך לפני המחנה, להציל לפליטה, על ידי שהכניס מחשבה בלב רבינו מרן ראש הישיבה שליט''א יבדל לחיים טובים ארוכים ומרן הגאון הצדיק ר' משה סולובייציק זצ''ל, ובהתחלה היה גם כן הנכד של ר' חיים, הבן של ר' הירש גליקסון זצ''ל, הוא גם בא איתם לשוויץ, אבל אחרי זה הוא חזר כי היה קשה לו, הוא לא היה רגיל שמה, הוא חזר לוורשא, ונעבך נשאר שם.

"על כל פנים רואים שהקב''ה מקיים כפשוטו מה שכתוב בחז''ל ''לא מאסתים ולא געלתים לכלותם', שהעמיד להם את רבי וחכמי הדורות. הקב''ה מכין מראש, שתולים בכל דור, ראה הקב''ה שצדיקים מועטים עמד ושתלן בכל דור ודור כפשוטו, שהותיר לנו את רבינו הגדול להנחותינו לעמוד לפנינו כעמוד האש ועמוד הענן להנהיג את הדור לקראת משיח צדקינו.

"אני נזכר במעשה קטן שלפני הרבה שנים הרבנית ע''ה סיפרה, שבאו פעם אחת לבקר, משפחה - מהצד של הרעבצין כי מהצד של הרה''י יבדל לחיים נשאר משפחה רק קצת איזה בן דוד, כמעט לא נשאר - ובאו לבקר ואז הרה''י היה באמצע שיעור בישיבה קטנה, זה היה באזור אחת בצהריים. הרעבצין אמרה להם שעכשיו הוא נמצא בשיעור וכשיחזור אחרי מנחה יוכלו לדבר. הם ישבו וחיכו בחדר הגדול איפה שמתפללים היום, עד שהרה''י יגיע, הרעבצין כיבדה אותם והכל.

"בערך בשתיים ורבע בערך הרה''י הגיע הביתה, נכנס והרעבצין אמרה לו, 'מחכים לך פה אורחים, משפחה', הרה''י נכנס רגע, אמר להם 'שלום, מה שלומכם', ואחרי זה נכנס לחדר ללמוד. הרעבצין נכנסה ושאלה: 'למה אתה עושה להם כך, באו קרובים הם מחכים כל כך הרבה זמן, רוצים לראות אותך, לדבר?'.

"אמר לה הרה''י, 'את יודעת שמכל המשפחה שלי לא נשאר אף אחד! בשביל מה הקב''ה השאיר אותי בעולם? בשביל לפטפט עם קרובים?! רק בשביל ללמוד, איך יש לי זמן סתם לדבר', זה מה שהרה''י אמר לה.

"זהו, זה מה שהקב''ה זיכה אותנו. הקב''ה יעזור באמת שרבינו מרן ראש הישיבה שליט''א ימשיך להנהיג אותנו עד ביאת משיח צדקינו במהרה בימינו מתוך בריאות מעליא עם שמחה ונחת שנזכה לראות בקרוב את ביאת משיח צדקינו אמן ואמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר