רבני בד"ץ 'קהילות' וצוות המשחטה החדש התכנסו לסעודת מלווה מלכה

לרגל השחיטה החדשה מהמפעל המיוחד שנפתח ב'שגב שלום', התכנסו רבני בד"ץ קהילות לסעודה עם צוות המשחטה. במעמד נישאו דברים מפי רבני חברי הבד"ץ וגובשו הכללים המיוחדים להמשך בשורת השחיטה החדשה המהודרת והמדוקדקת (חרדים, שיווקי)

סעודת מלווה מלכה. רבני בד"ץ קהילות. (צילום: יחצ)

במוצ"ש האחרון, פרשת נח, נערך כינוס מיוחד במינו בראשות כל חברי בד"ץ כשרות המהדרין 'קהילות':

הרב ישראל פישביין, רב חסידי גור פתח תקוה, הרב יוסף שלום אפרתי – נאמן מרן הגרי"ש וראש בית המדרש להלכה, הרב חיים פסח הורביץ, רב חסידי בעלז אשדוד, הרב צבי הרש ויזניצר, רב חסידי ויזניץ אשדוד, הרב פנחס ליבוש פאדווה רב חסידי בעלז קרית גת, הרב אברהם נחמן גוטרמן, מומחה וותיק בענף השחיטה ומרבני גור, הרב אלעזר שטרן דיין ומו"צ באשדוד, וכן רב העיר אלעד הרב שלמה זלמן גרוסמן שהגיע אל הערב כאורח מיוחד של בד"ץ 'קהילות', והמשתתפים הנכבדים אשר להם נקבע הכנס, חבר השוחטים והבודקים החדש של המשחטה החדשה שתחת הכשרות המהודרת.

הצוות החדש, המונה שישים אברכים יראי שמיים שהוכשרו בכולל הלכה למעשה זמן רב בכל הלכות שחיטה, החלו זה לא מכבר לשמש כצוות גדול ורחב שמוביל את השחיטה החדשה במשחטה החדשה שהוקמה ותוכננה מראש כך שתיעשה בה שחיטה מהודרת, תוך הקפדה מיוחדת על כל החומרות וללא הוצאות ועלויות מיותרות.

צוות השו"ב שהגיעו עם צאת השבת לכינוס וסעודת המלווה מלכה, ביקשו לשמוע מחברי הבד"ץ עוד בנושאים המהותיים, הלכה למעשה, הקשורים לעבודתם היומיומית. כינוס חשוב זה הפך לבמה מרכזית לברור נושאים הלכתיים ומעשיים העומדים על הפרק בשחיטה, ומשכך לא נבצר גם מקומו של אף אחד מצוות המשחטה החדש.

את סעודת המלווה מלכה החגיגית שהתקיימה באולם בקריה החסידית בקריית גת, הנחה מנכ"ל בד"ץ 'קהילות' הרב יוסף דריימן שהודה לכל המשתתפים אשר יחד עם חברי הבד"ץ, רבני המשחטה וכל הצוות:

"מייצרים מהפכה של ממש לציבור המדקדקים במצוות. ומאפשרים לחלום של שנים להתממש – שחיטה מהודרת תוך הקפדה על כל החומרות, ובד בבד בתכנון ייחודי של משחטה המאפשרת לייצר ליין עופות גדול המספק גם לציבור בני התורה עוף מהדרין במחיר השווה לכל נפש".

חבר הבד"ץ, הרב ישראל פישביין שהינו מומחה בעל שם עולמי בתחום השחיטה ותיק העביר את משא הפתיחה בפני השוחטים והבודקים, תוך שהוא עומד על זכויותיהם וחובותיהם כאחד בתפקיד כבד המשקל. הרב פנחס פאדווע, רב ק"ק בעלזא בקרית גת וחבר הבד"ץ אמר כי "העבודה המסורה של מערכת הכשרות לשחיטה מהודרת, הינה ביטוי לסייעתא דשמיא הרבה המתבטאת בכל פרט ופרט, ומקורה בידיעה של כל אחד ואחד מהנוכחים כי הוא עוסק בעובדת קודש ובבקשת אמת וההקפדה על כשרות ללא שום וויתור".

הרב אברהם נחמן גוטרמן מרבני גור ומי שמכהן כרב המשחטה החדשה, פירט בכינוס המיוחד על ההשקעות המיוחדת שנבנו בתכנון המפעל החדש וסידור העבודה על מנת שהמשגיחים של 'קהילות' לא יפספסו במאומה מהנעשה על ציר השחיטה.

משא מיוחד ומעורר על השתלשלות השחיטה עד הבשורה המיוחדת של הזכות לכשרות משחטה מיוחדת מהודרת של בד"ץ 'קהילות', העביר בהתרגשות רבה חבר הבד"ץ, הרב יוסף אפרתי, "סביר לומר שמה שיש היום לשוחט אחד לשחוט ביום, זה מה שהיה בדור עבר לברדיטשוב'ר שויחט לשחוט לשנתיים. אבל בכל זאת, הכל נעשה כאן באופן כזה שכל דבר נידון בפני עצמו".

בתום דברי הסיום, כיבד המנחה הרב דריימן בברכת המזון את הרב יהושע בריזל, מרבני חסידות קרלין שהצטרפה באחרונה יחד עם שאר חצרות החסידיות והקהילות להימנות כחלק אינטגרלי מבד"ץ "קהילות".

סעודת המלווה מלכה נחתמה בריקוד של מצווה של כל צוות הרבנים והמפקחים העומדים מאחורי חותמת הכשרות הזוכה לעלות על שולחן מרנן ורבנן, ומתוך תקווה ותפילה לזכות הלאה לעמוד וליישם את כל מעלות הכשרות הקיימות מאחורי סמל הכשרות של בד"ץ 'קהילות'.

צפו בתמונות

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר