פגיעה בעובדים

רשת BBC הגישה תלונה נגד שלטונות איראן

מכתב התלונה עולה כי במשך שמונה שנים חווים עובדי הרשת המתגוררים באיראן פגיעות מצד השלטונות שלאחרונה הגישו נגדם כתב אישום בחשד לקשירת קשר נגד השלטון (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

רשת BBC הבריטית הודיעה אתמול (רביעי) על הגשת תלונה לאו"ם וזאת בעקבות חקירה פלילית שנפתחה כנגד עובדי הרשת בפרסית החשודים בקשירת קשר נגד הביטחון הלאומי

כחלק מהחקירה נגדם הקפיאו השלטונות בטהרן את נכסיהם של עובדי הרשת החשודים וכן נשללה מהם האפשרות לרשת נכסים מקרובי משפחה שמתו, או לרכוש מכוניות ורכוש אחר ברחבי המדינה.

רשימת החשודים כוללת בתוכה את עובדי החברה וגם את אלו שעבדו בה בעבר.

במכתב התביעה שפירסמה, כתבה הרשת כי "זהו מקרה בודד מתוך קמפיין מתמשך של הטרדה ורדיפה שמטרתו ללחוץ על עיתונאים שלא להמשיך לעבוד ב-BBC".

מזכ"ל BBC טוני הול כתב בהודעה בהודעה: "קמפיין זה הוא לא רק נגד צוות BBC בפרסית אלא נגד זכויות אדם בסיסיות, וה-BBC קורא לממשלת איראן לסיים את ההליכים המשפטיים באופן מיידי".

האשמות של איראן כנגד הרשת הם שלאחר הבחירות השנויות במחלוקת ב-2009 בהן נבחר מחדש הנשיא מחמוד אחמדינג'אד, הסיתה הרשת והעיתונאים העובדים בה ודיווחו "כנגד האינטרסים של הרפובליקה האסלאמית". שנה לאחר מכן היא אסרה הממשלה על האיראנים ליצור קשר עם עשרות ארגונים זרים, בהם ה-BBC, שעליהם טענה כי הם מנסים להפיל את השלטון.

על פי טענת הרשת ההטרדות נמשכות כבר מאז שנת 2009, ובמסגרתן הותקפו עיתונאים בתקשורת וברשתות החברתיות ונכתבו נגדם "האשמות משמיצות. תלונת הבי בי סי הוגשה לדיוויד קיי, הממונה של האו"ם על קידום והגנת הזכות לחופש הביטוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר