התשובה לבג"ץ המרכולים

יותר ממיליון יהודים ישמרו את השבת הקרובה

פרויקט "השבת העולמית", שבמסגרתו כבר 6 שנים שומרים יהודים חילונים שבת אחת בשנה, זכה הפעם לעידוד ממרן הגר"ח קניבסקי: "בכוח זה אפשר לזרז את הגאולה" (יהדות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב גולדשטיין אצל מרן שר התורה (תמונות: באדיבות המצלם)

במסגרת יוזמה מקורית, צפויים על פי ההערכות יותר ממיליון יהודים מכאלף ערים ברחבי העולם לשמור את השבת הקרובה.

בכך מציין פרויקט 'השבת העולמית' מספר שיא בעשרות השנים האחרונות של יהודים שישמרו שבת, גם אם פעם אחת בשנה, שהפעם תחול כיממה לאחר פסיקת בג"ץ המאפשרת את חילולי השבת במרכולים בתל אביב.

כידוע, מדובר ביוזמה אוניברסלית, אותה מוביל הרב הראשי של דרום אפריקה הרב זאב גולדשטיין, במטרה לקרב יהודים ברחבי תבל לשמירת שבת כהלכתה. התקווה היא, ששמירת שבת אחת תגרור אחריה שמירת שבת באופן קבוע.

באמצעות מאות נציגים ברחבי העולם ופעילות נרחבת במדיות החברתיות, המיזם ששמו הרשמי הוא "פרויקט השבת - שומרים את זה ביחד" מתחיל חודשים רבים לפני השבת המוכרזת כ'שבת עולמית', כשבערים רבות נערכים אירועי הפרשת חלה ואפיית חלות כהכנה לשבת, תפילות שבת בצוותא וכדומה.

בימים האחרונים ביקר בישראל אחד המארגנים, הרב זאב (וורן) גולדשטיין, וניסה לצרף אל היוזמה שמות מפתיעים של אישי ציבור ומובילי דעת קהל, כמו ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ויו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד.

אישים מוכרים נוספים, כמו השחקן אביב אלוש וח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) קראו בסרטונים שהפיצו להצטרף יחד איתם לשמירת השבת השבוע.

את העידוד המשמעותי ביותר לפרוייקט השבת העולמית קיבל הרב הראשי של דרום אפריקה, להבדיל, ממרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שאמר לו: "כשיהודי שאינו שומר תורה ומצוות זוכה לשמור שבת אחת בפעם הראשונה - הדבר יגרום לכך שהוא יזכה לשמור גם את השבת שלאחריה ואת כל השבתות בחייו, שהרי 'מצווה גוררת מצווה', וכך אפשר לזרז את הגאולה, כמאמר רשב"י במסכת שבת (קי"ח:) 'אלמלי משמרין ישראל שתי שבתות מיד הן נגאלין".

בביקור במעונו של מרן שר התורה הציג הרב גולדשטיין שורת שאלות הנוגעות לאופן קיומו של הפרויקט, וזכה לתשובותיו הבהירות של הגר"ח. כשהוא שאל אותו האם ישנה תועלת בעידוד יהודים לשמירת שבת אחת, כאשר ייתכן שאת השבת שלאחריה כבר לא ישמרו ח"ו , ענה מרן: "הרי חז"ל אמרו ש'מצווה גוררת מצווה'; על ידי שיהודי שומר שבת אחת - הוא יזכה לשמור גם השבת הבאה".

כאמור, הפעם יטלו חלק ביוזמה מאות אלפי יהודים מרחבי העולם - ממונטריאול, לונדון, ברצלונה, טינק, רוטרדם, סטפורד, ספרינג ואלי, מקסיקו סיטי ועוד.

יצויין, כי על פי הצעת האדמו"ר מנובומינסק, יו"ר מועצת גדולי התורה ויו"ר אגודת ישראל בארה"ב, הפעם יצטרפו גם חרדים אל היוזמה, על ידי לימוד הלכות שבת וקבלה להתחזקות מסוימת בשמירת וכבוד שבת קודש.

הוא אף הציע שציבור שומרי המצוות בארץ יצטרפו אל המיזם באמצעות לימוד פרק ל' בהלכות שבת לרמב"ם, העוסק בהלכות כבוד שבת. כשמרן הגר"ח קניבסקי שמע על כך, הוא הגיב: "כל התחזקות בלימוד הלכות שבת ובחיזוק שמירתה, הוא דבר טוב ומועיל", ובירך את היזמים שיצליחו לזרז את גאולתם של כלל ישראל על ידי שיזכו לקרב אותם לשמירת שבת קודש בכל פרטיה ודקדוקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר