נגד חילולי שבת

לפיד: אבוא להפגין יחד עם החרדים בבני ברק

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ביקש להמחיש כמה תמיכתו בהחלטת בג"ץ אתמול אינה משום שהוא אנטי דתי, ושחרר אמירה מפתיעה שספק אם תעמוד במבחן המציאות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לפיד בהפגנה ( צילום ארכיון: עידו ארז, ynet)

לאחר החלטת בג"ץ אתמול (חמישי) להתיר פתיחת מרכולים בשבת, והודעת המפלגות החרדיות כי יפעלו נגדה, מספק יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד הצהרה מעניינת.

לדבריו בראיון לגלי צה"ל, "תל אביב היא לא בני ברק. אם מישהו ירצה לפתוח מרכולים בבני ברק בשבת, אני אלך להפגין נגדו שכם אל שכם עם החרדים, כי אני אגיד 'מה פתאום אתם מפריעים להם לחיות כמו שהם רוצים לחיות'".

אבל בתל אביב אנשים חיים אחרת", המשיך לפיד, "אז מה פתאום שמישהו יכפה עליהם את הדרך שבה הוא חי. הייתי היום בבוקר במגדל העמק אצל חברי הרב גרוסמן, ודיברנו שזה מה שקורה כשמערבבים דת עם פוליטיקה. כל הסיפור הזה הוא הוכחה כמה מסוכן כל השיח הזה של 'אנחנו והם' שמטופח על ידי הממשלה הזאת. מה שבאמת צריך, שניה לפני שמחפשים את המריבה הבאה, הוא דיאלוג אמיתי איך אנחנו רוצים את השבת שלנו. אני רוצה שבת ישראלית".

לפיד בפגישה עם הרב גרוסמן (צילום ארכיון: כיכר השבת)

כשנשאל לפיד בתכנית 'וילנסקי את ברדוגו' איזו שבת טובה בעיניו, האם זו הנוכחית שבה דתיים ומסורתיים מאוימים בפיטורים אם לא יבואו לעבוד בשבת, הוא השיב כי דווקא 'יש עתיד' בראשותו הגישה הצעת החוק המבקשת למנוע מצב זה של פיטורים על רקע שמירת שבת.

"אני אוהב את זה שהשירים ברדיו בשבת הם אחרים", הוסיף לפיד. "לא איכפת לי אם אתם הולכים בשבת לבית כנסת או מעבירים אותה עם אחרים; אם יש לכם על המפה הלבנה אוכל כשר או לא. אני גם בעד תחבורה ציבורית בשבת, אבל רק במיניבוסים חשמליים שלא ירעישו ורק באזורים חילוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר