פרשת השוחד מסתבכת

האם עדותו של איש העסקים החרדי תפיל את ביל דה בלזיו

עדותו של איש העסקים החרדי החשוד בשוחד יכולה לגרום למפלתו של ראש עיריית ניו יורק. איש העסקים והנדל"ן יונה רכניץ שהפך לעד מדינה טוען בעדותו כי שיחד את דה בלזיו (חרדים בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רכניץ יחד עם דה בלזיו (צילום: באדיבות המצלם)

עשרה ימים לפני הבחירות לראשות עיריית ניו יורק ונדמה היה כי מעמדו של ראש העיר המכהן ביל דה בלזיו יציב לחלוטין וכי כהונה נוספת נמצאת כבר בחיקו. האהדה הציבורית לה הוא זוכה לצד ההובלה החד משמעית בסקרים הבהירו לכולם כי המירוץ הפעם סגור.

אלא שפרשת שוחד הנמצאת בכותרות בשנה האחרונה בה מעורב איש העסקים החרדי יונה רכניץ עלולה להפוך למוקש משמעותי בדרכו של דה בלזיו.

שערי העיתונים בתפוח הגדול מפרסמים הבוקר (ו') כתבות נרחבות בהם ציטוטים מתוך עדותו של רכניץ החשוד בשוחד בפרשות שונות הקשורות לעירייה ולמשטרה בניו יורק ובהם הוא נשמע כמי שמתגאה כי ״קנה את ראש העיר״ שמחויב לו.

אחד השערים מהבוקר

רכניץ מספר בעדותו על יחסיו הטובים עם ראש העיר ועל כך שמקבל ממנו כל מה שצריך. "תרמתי לו קרוב ל200 אלף דולר וכולם מבינים כי זה בשביל שאוכל לקדם את הענינים החשובים לי".

החשדות הינן כי רכניץ יחד עם שותפיו החרדיים ביקשו ״לקנות״ את ראש העיר ובתמורה להשקעה בקמפיין שלו דרשו כי תהיה להם דלת פתוחה אצל ביל דה בלזיו שיענה לכל דרישותיהם.

על פי עדותו של רכניץ, מקורביו של דה בלזיו נענו להצעה ובתמורה לתרומה ראש העיר ענה תמיד לכל מה שרצו ממנו. "דה בלזיו אמר לי אני מעריך את התמיכה והחברות שלך, תתקשר עלי מתי שאתה צריך ועל מה שאתה צריך".

"הייתי שולח לו הודעות במיל או מתקשר וגם הייתי הולך לאירועים של העירייה ויושב בשורה בראשונה בזכות הקשר החם וההדוק שנוצר בינינו" סיפר רכניץ.

יצוין כי במהלך חקירתו טען דה בלזיו כי בקושי הכיר את רכניץ והיחסים ביניהם לא היו משמעותיים במיוחד. בקרב עסקנים חרדים נוצר חשש כי הסערה התקשורתית תגרום כעת לירידה בפופולריות של דב בלזיו ואולי אף להפסד. בסקרים נראה המצב טוב אולם כעת אי אפשר כבר לדעת כלום

כזכור, שני אנשי העסקים החרדים, רייכברג, יהודי חסידי מברוקלין ורכניץ, תושב מנהטן ובנו של יזם הנדלן רוברט רכניץ, הורשעו בכך ששיחדו שוטרים והעניקו להם טיסות, חופשות, כניסה למשחקי ספורט, מתנות וטובות הנאה בתמורה למתן אישורים שונים.

כעת נבדק בין היתר אם ההקלות בתחומי הבנייה ניתנו בשל התרומות שהעניקו השניים בסך מאות אלפי דולרים עבור מסע הבחירות של דה בלזיו.

השניים התרברבו, כך על פי הפרסומים, בפני חבריהם על קרבתם הרבה לראש עיריית ניו יורק, וטענו כי יש להם השפעה רבה עליו. מנגד, דה בלזיו הצהיר כאמור שאינו מכיר אותם הכרות של ממש, וכי השיב את התרומות שהעניקו לו למסע הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר