זכויות האדם

הנציג הסורי צרח באו"ם והמיקרופון כובה • צפו

נציג סוריה בוועדה לזכויות האדם באו"ם תקף את סעודיה בנאומו וסירב לאפשר לדיון להתקיים. לאחר שצרח, איים עליו ראש הוועדה כי יזמין מאבטחים והדיון הופסק (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך ynet)

תיאטרון האבסורד באו"ם מספק לנו כל הזמן אירועים ביזארים במיוחד אחד מהם אירע בשבוע שעבר בוועדה לזכויות האדם שם נוצר עימות חזיתי בין נציג סוריה באו"ם לעמיתו מערב הסעודית וליו"ר ועדת זכויות האדם.

הצרחות הבלתי פוסקות של הנציג הסורי הובילו להפסקת הישבה, שבה דנו בדו"ח מיוחד על מצב זכויות האדם באיראן. הוועדה התכנסה בשבוע שעבר, נוכח הגשת הדו"ח שהאשים את איראן בהפרת זכויות אדם כשהנציג הסורי טען כי הדו"ח שקרי ומבוסס על מידע שהועבר על ידי "גופי מודיעין של מדינות שרוצות לערער את השלום והיציבות באיראן". עוד אמר כי מוטב שהדו"ח יעסוק בהפרות זכויות אדם שמבצעת ערב הסעודית. זו לדבריו "הורסת את תימן".

הנציג הסעודי שנכח בדיון לא נותר חייב, קטע את דבריו של הסורי והצהיר שהדיון צריך להתמקד באיראן ולא במדינות אחרות.

בשלב זה נראה היה כי הנציג הסורי איבד את עשתונותיו והחל לצעוק על מנהלי הישיבה שנתנו את זכות הדיבור לנציג הסעודי. הוא המשיך לצאת להגנתה של איראן, אך מזכיר הישיבה נאלץ לעצור אותה כדי להרגיע את הרוחות ואף איים להזעיק מאבטחים.

לדברי הפרשנים, מדובר באירוע חריג, שכן לא בכל יום דיפלומטים צורחים בדיונים, משתיקים עמיתים או מאיימים לקרוא לאבטחה. לאחר שקריאותיו של יו"ר הוועדה לנציג הסורי לא הועילו, כיבו לו את המיקרופון אך הוא המשיך בצעקות.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, התייחס לדבריו של הנציג הסורי ואמר: "אין גבול לציניות של איראן ושלוחותיה. נציגו של המשטר הסורי הרצחני שטובח בעמו יוצא להגנתה של מפיצת הטרור הגדולה בעולם", אמר דנון והוסיף: "סקילה למוות של אזרחים, עינוי עיתונאים ונישואי ילדות לגברים מבוגרים הם רק חלק קטן מהפשעים המזעזעים שאיראן מבצעת בעם האיראני. היא לא רק מבצעת פשעים נגד אזרחיה, אלא מפיצה אלימות והרס במזרח התיכון כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר