הקיבוצניק שהפך למיליארדר

אדם נוימן מתחזק ומפתיע: "ככל שאני יותר שומר שבת - כך אני מצליח יותר"

"הגיעה שבת, מדליקים נרות, נרגעים, כל החברים באים, אוכלים ארוחה שבישלנו לפני כן. מתנתקים, אבל באמת מתחברים" - כך מתאר המיליארדר אדם נוימן את חייו החדשים והמפתיעים (ציצית)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אדם נוימן (צילום ארכיון: מתוך חדשות 2)

אדם נוימן, מהיזמים הישראליים המצליחים ביותר בעולם, מגלה היום (ראשון) כי כבר תקופה ארוכה שהוא שומר שבת.

מתברר כי נוימן, שבבעלותו החברה האמריקאית WeWork ששווייה מוערך ב-20 מיליארד דולר ושעוסקת בשיתוף חללי עבודה והשכרת משרדים, מתעקש על שבת שקטה לגמרי, ללא טלפונים ועבודה כלשהי.

בראיון ל"ידיעות אחרונות" מספר המיליארדר אדם נוימן: "בשנתיים האחרונות התחלתי לשמור שבת. במהלך השבת אני מנותק לחלוטין, אין עם מי לדבר. לא מתפשר על זה. בהתחלה זה אמנם הרגיש כמו מטלה, אבל זה נותן לי זמן עם הילדים, עם אשתי, עם חברים".

"בשבוע שעבר היה לי שבוע מטורף שבו טסתי ועבדתי הרבה. בשישי בבוקר קמנו ואמרנו זה לזה 'אנחנו מוכנים לשבת'. הגיעה שבת, מדליקים נרות, נרגעים, כל החברים באים, אוכלים ארוחה שבישלנו לפני כן. מתנתקים, אבל באמת מתחברים. אני מבלה יותר זמן מאי פעם עם המשפחה ואפילו מטלפן ורואה את אמא שלי יותר".

לדבריו, לאחר שנתיים שבהן הוא, אשתו רבקה וחמשת ילדיהם מצליחים לעמוד בהחלטתם לשמור שבת, "הקסם האמיתי הוא, שככל שאני עושה את זה יותר - כך החברה מצליחה יותר. לך תבין".

נוימן מסביר למה הישראלים הם עובדים טובים יותר (צילום: מתוך ראיון לחדשות 2)

נוימן הקים את WeWork לפני כשבע שנים, וכיום החברה שלו מפעילה ברחבי העולם - כולל בישראל - מתחמי עבודה אופנתיים, מעוצבים ומאובזרים היטב. הם כוללים ספות, חדרי ישיבות, וגם קפה ובירה חינם, מה שקורץ בעיקר ליזמים, עצמאים, ולסטארט-אפים טכנולוגיים שונים.

עם הזמן הפכה WeWork לאימפריה של ממש, עם כ-3000 עובדים ו-150 אלף חברים, ששוכרים משרדים וחללי עבודה ב-170 מתחמים ב־-56 ערים ב-18 מדינות. לאחרונה היא הכריזה על כוונות לפתוח שלוחות גם בירושלים ובחיפה, ובכך להצטרף לתל אביב, הרצליה ובאר שבע, בהן כבר הוקמו מתחמים שכאלה בבעלותה.

בחודשים האחרונים מוקמה WeWork שבבעלות נוימן במקום הרביעי מבין הסטארט-אפים הטכנולוגיים הפרטיים, בעלי השווי הגדול ביותר בארצות הברית, בעקבות הצלחתה בגיוס ענק של 4.4 מיליארד דולר מענקית התקשורת היפנית סופטבנק, מה שהצמיד לה שווי עתק של 20 מיליארד דולר.

סקירה של הרקע ממנו מגיע אדם נוימן, כפי שפורסמה במוסף 'ממון' של ידיעות אחרונות, רק מבליטה את שמירת השבת שלו כצעד מפתיע במיוחד: נוימן בן ה-38 גדל בין השאר בקיבוץ ניר עם ושירת בחיל הים, ואחרי הצבא עבר להתגורר בניו יורק.

את חברת WeWork ייסד נוימן לאחר שהקים מספר מיזמים כושלים, וכיום הונו הפרטי מוערך על ידי המגסין פורבס ב-2.6 מיליארד דולר — מה שממצב אותו כאחד מ־100 עשירי ההייטק העולמיים. הוא נחשב לכריזמטי במיוחד, בבעלותו מספר בתים פרטיים באזור ניו יורק ולא מוכר כמי שנוהג להתנזר מהחיים הטובים.

לדבריו, "כשהגעתי לארה"ב ניסיתי לעשות קיצורי דרך כדי לעשות כסף, אבל הכל התרסק. הייתי כועס הרבה על אנשים, הרגשתי שהכל מגיע לי. ואז, כשפגשתי את אשתי, היא אמרה לי תפסיק להתלונן על העבר. היא גרמה לי להפסיק לעשן, ואמרה לי שאני רודף אחרי הדברים הלא נכונים. היא גרמה לי להבין שהמטרה היא להיות שמח ומאושר, לעשות משהו משמעותי שקשור אליך".

"אם היית שואל אותי לפני 10 שנים כיצד ייראו חיי, לא הייתי מאמין שאצליח להשתפר בדרך שבה אני מתנהג עם אנשים. לא הייתי מנחש כמה אוהב להיות אבא. ולגבי הכסף והשווי שלי? אולי חשבתי שאבנה חברת ענק של מאה מיליון דולר, אבל לא הכרתי את המספר מיליארד. לא הייתי מנחש. הסכום שמדברים עליו? קודם כל הוא לא נכון. אבל חשוב להבין, אנחנו חברה פרטית, והמספרים האלה נמצאים על הנייר".

במענה לשאלת הכתב שגיא כהן האם הכסף שינה אותו, השיב אדם: "כשהייתה לי חברת בגדים הייתי טס לסין לפעמים, יושב מכווץ במשך 14 שעות בכיסא באמצע, כשהרגליים שלי נוגעות בכיסא ממול. הייתי אומר לעצמי 'יום אחד אשב מקדימה, יום אחד אשב מקדימה'. אז כן, יש לי היום יותר גישה לדברים. אבל הכי כיף זה שאפשר לעזור למי שעזר לי בעבר, המשפחה, אמא, אבא, סבתא, חברים, וגם להחזיר כסף למשקיעים שהשקיעו בי בעבר והפסידו את כספם".

לאחרונה הוא הגיע לישראל לכבוד אירוע "פרסי היוצרים" שערכה החברה בשבוע שעבר בתל אביב, בו הוענקו פרסים כספיים בסך מיליון וחצי דולר ליזמים ישראלים בעלי רעיונות עם פוטנציאל לחולל שינוי בעולם, כפי שנוימן מסביר: "חשוב לי שאלו יהיו אנשים עם רעיון שיעשה אימפקט על העולם, לא בהכרח רעיון ששווה מיליארד דולר. רעיון שיהיה חשוב לחברה, למדינה, לעיר, לאנשים. אם זה אדם שיש לו כיוון אמיתי, אנחנו רוצים לתת לו הזדמנות להצליח. בפרסי היוצרים בארץ אנחנו לא מוגבלים רק לחברות סטארט-אפ, אלא גם לארגונים ללא מטרת רווח".

מיזם נוסף אליו הוא נכנס לאחרונה, WeLive, דווקא אינו עוסק בעבודה ובמשרדים אלא במגורים משותפים, ומשני מתחמים בוושינגטון ובניו יורק בהם זה כבר פועל, מתכוין נוימן להגיע איתו בעתיד גם לישראל.

"בעתיד הקרוב כבר לא יהיה מקום בערים הגדולות לכל האנשים שרוצים לגור בהן", מסביר אדם נוימן את ההיגיון שמאחורי המיזם החדש. "צריך להמציא את העיר מחדש. אנחנו עוסקים בביזנס של העתיד של איך שנחיה, נעבוד ונקנה ואיך נתייחס אחד לשני. העולם קצת התנתק בגלל הטלפונים, ולצעירים יש אינספור חברים בפייסבוק ועוקבים באינסטגרם. אבל מה קורה לחיבור האנושי בינינו? אחד התפקידים שלנו זה להזכיר שלהיות ביחד זה חזק יותר. זה הרעיון שלנו, ולכן אין קשר בינינו לנדל"ן. אבל אם כבר מדברים על נדל"ן? גודל שוק הנדל"ן הגלובלי הוא 270 טריליון דולר. אם ניקח אחוז אחד מזה, זה מספר ענק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר