בתגובה לדברי הגר"מ מאזוז

המחאה של הראשון לציון: "הרב עשה את זה בשביל כסף?"

דבריו של הגאון רבי מאיר מאזוז בשיעורו על ספרו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל - "ענף עץ אבות", גרמו למחאה מצדו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף • "כנראה מקנאים בו ברב, השם ירחם" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון הגר"י יוסף והגר"מ מאזוז (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

פרסום ראשון: משתתפי 'השיעור השבועי' בבית הכנסת היזדים הופתעו לשמוע בשיעור האחרון, במוצאי שבת פרשת 'לך לך', את הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף מקדיש חלק משיעורו לדבר על הספר "ענף עץ אבות" שחיבר אביו, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

המחאה של הראשון לציון

ל"כיכר השבת" נודע כי הדברים החריפים שנאמרו במרומז כוונו בעצם אל דבריו של הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", שבשיעורו במוצאי שבת בשבוע שעבר, דיבר על הספר.

בשיעורו, אמר הרב מאזוז כי "אומרים שהרב היה מדפיס מהספרים שלו 25,000 עותקים, ולפעמים היו הולכים מהר ולפעמים לא, אז אמרו לו: הרב, בשביל להוציא עוד ספרים תעשה ספר על 'פרקי אבות' מלא חידושים וסיפורים, ואז אנשים קנו את הספר הזה, וממילא כיסו את ההוצאות של שאר הספרים".

הדברים, עוררו את זעמו של הראשון לציון, שהזדעק להגן על כבודו של אביו מרן פוסק הדור זצ"ל. "היה אחד שטען שמרן חיבר את הספר 'ענף עץ אבות' בגלל שהספרים שלו 'חזון עובדיה' לא הלכו אז הוא כתב את ספר סיפורים על פרקי אבות ולכן הוא הוציא את הספר הזה, שילך הספרים שלו", סיפר הראשון לציון במהלך שיעורו.

דבריו של הגר"מ מאזוז

"ככה אתה מדבר על גדול ישראל?", תהה הגר"י יוסף כשכוונתו אל הגר"מ מאזוז, "הרב, כל מטרתו הייתה לזכות את הרבים. שרי ממשלה פוגשים אותי, כמו יובל שטייניץ, יש להם מתנה, הרב נתן להם מתנה את הספר הזה. שמעון פרס כמה היה מדבר איתי על הספר הזה".

"הוא כותב", הוסיף הראשון לציון, "למה הרב הדפיס את הספר הזה, בשביל כסף. לדבר ככה על גדול בישראל? ככה מבזה חכם בישראל אחרי פטירתו? הכל שקר וכזב! הרב הוציא את זה בשביל זה?".

הגר"י יוסף סיכם את דבריו בנושא ואמר כי "כנראה מקנאים בו ברב, למה אהבו את הרב ולא אהבו אותם, לא אוהבים אותם כנראה, אז הם אומרים שעשה את זה בשביל כסף ה' ירחם, ככה מדברים...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר