"כמו בישראל"

הכי מלוכלך: קמפיין ההשמצות בבורו פארק

"זאת מלחמה שרגילים לראות בעולם הפוליטי בישראל אך לא כאן באמריקה החרדית, זה חדש לנו": המאבק בין המתמודדים על תפקיד חבר בית המחוקקים בניו יורק הופך למלוכלך (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חלק מהפשקווילים (סריקה)

התושבים שהתעוררו הבוקר (ראשון) לעוד יום רגיל בשכונת בורו פארק בניו יורק, שפשפו את עיניהם בתדהמה: נדמה כי איש מהם לא צפה עד לאן יתדרדר המאבק הסוער והייצרי בין המועמדים המתחרים ביניהם מי ינצח ויזכה לכהן כחבר מועצת העיר וייצג את תושבי הריכוזים החרדיים.

"זאת מלחמה שרגילים לראות בעולם הפוליטי בישראל אך לא כאן באמריקה, זה חדש לנו עולם ההשמצות והתככים הזה", מסביר ל"כיכר השבת" עסקן חרדי בכיר המעורה בנעשה במטות המועמדים. הכל הפך למותר בקמפיין הזה. השמצות, עלבונות אישיים, מודעות ופאשקווילים במטרה לזכות בתפקיד.

המדובר הוא ביוני הייקינד הניצב מצד אחד, לקלמן ייגר העומד מצד שני. השניים ממשיכים ביניהם ויכוח בן עשרות שנים הניטש בין פטרוניהם הפוליטיים. אביו של הייקינד חבר בית המחוקקים דב הייקינד שרוי במאבק מר מול חבר מועצת העיר הפורש דיוויד גרינפלד, הנחשב לפטרונו של ייגר.

לדברי המקורבים, גרינפלד שביקש למנוע מהייקינד ג'וניור מלהתמודד ולנצח ולרשת את מקומו, הודיע רק ברגע האחרון על פרישה מהתפקיד ומינה את ייגר לממשיכו. הייקינד הצעיר מצידו לא הרים ידיים והודיע על התמודדות במפלגה עצמאית מול ייגר המתמודד במסגרת המפלגה הדמוקרטית.

"המלחמה כעת הינה על כל קול. כל אחד מהמתמודדים מבקש לסחוף אחריו עוד חסידויות ועוד קהילות וחצרות והמטרה מקדשת את האמצעיים", אומר ל"כיכר השבת" גורם המעורה במאבק בין המטות.

כל אחד מהמועמדים נפגש עם אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות כמו גם עם עסקנים וראשי קהילות. הבוקר הפך מסע התעמולה למכוער במיוחד כאשר החל להתנהל בראש חוצות קמפיין נגטיבי מלא ההשמצות מצד שני המתמודדים המטילים רפש זה בזה.

"זה עצוב. זה הפך למאבק מלוכלך כשכולם עוברים את הקו האדום וחוצים את הגבול המקובל בקרב חרדים ובני תורה. איבדנו את הכבוד ההדדי ואת הגנטלמניות שאפיינה בעבר את מערכות הבחירות כאן והפכו למלחמה מכוערת כמו בישראל" אומר תושב בורו פארק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר