מתח בדרום

צה"ל נטרל מנהרת טרור שחדרה מעזה לישראל

מקורות פלסטיניים טענו תחילה כי חיל האוויר תקף מנהרה עמוסת חומרי נפץ באזור חאן יונס, כעבור זמן קצר הודו בצה"ל כי הכוחות נטרלו מנהרת טרור שחצתה לשטח ישראל (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בחשוון תשע"ח | 30.10.17
צילום מתוך עזה (צילומים: מתוך פייסבוק)

מקורות פלסטיניים ברצועת עזה דיווחו כי חיל האוויר הישראלי תקף בשעה האחרונה (שני) מנהרה בגבול עזה. דובר צה"ל עדכן כי מדובר בנטרול מנהרת טרור שחצתה לשטח ישראל. גורמי צבא אמרו בשיחות עם תושבי עוטף עזה: "העלנו כוננות. לא יודעים לצפות מה תהיה התגובה".

מתמונות שמגיעות מאזור חאן יונס, ניתן לראות פטריית עשן מיתמרת לא רחוק מהגבול עם ישראל, מול מרכז עזה. בהודעה רשמית שהוציאה הזרוע הצבאית של חמאס נמסר, כי מטוסי קרב ישראלים תקפו בטילים שטח בתוך "אדמות 48'" סמוך לגבול הרצועה, בחלקה הדרומי.

גם בעוטף עזה שמעו את הפיצוצים היטב, ואחת מתושבות המועצה האזורית אשכול תיארה ל-ynet: "בהתחלה חשבנו שמדובר בירי טילים. אלו היו פיצוצים ממש חזקים. נכנסתי לממד על דעת עצמי. הקירות רעדו. אחר כך קיבלנו הודעה שלא מדובר בירי טילים. עדיין לא ברור מה קרה".

דובר צה"ל פרסם הודעה בה נאמר: "מדובר בפיצוץ מבוקר בשטחנו בפעילות יזומה של צה"ל. לא מדובר באירוע פח"עי".

כעבור זמן קצר נמסר מצה"ל כי מדובר בנטרול מנהרת טרור בשלבי בנייה החוצה לשטח ישראל.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "נוטרלה מנהרת טרור בשלבי בנייה אשר חדרה לשטח ישראל מאזור חאן יונס באמצעות פיצוץ יזום. הפעולה בוצעה בהובלת פיקוד הדרום, במרחב הגדר, בשטח ישראל. מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הישראלית, מצב שלא ניתן לקבל ולאור כך פעל צה"ל. הפעילות היא הצלחה מבצעית המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת".

עוד נמסר כי "איתור מנהרת הטרור הוא חלק ממאמץ הגנה נרחב המובל על ידי כוחות צה"ל מאז סיום מבצע "צוק איתן". צה"ל ממשיך בפעילות באמצעים שונים העומדים לרשותו ומשתכללים כל העת. ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות למתרחש ברצועת עזה וממנה.

"צה"ל ימשיך וינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול ניסיונות פגיעה בתושבי מדינת ישראל ולשימור השקט היחסי באזור שהושג לאחר מבצע "צוק איתן". אין לצה"ל כוונה לדרדר את המצב. עם זאת, אנו ערוכים למגוון תרחישים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר