מול השר הממונה

הרפורמים סיירו בכותל - ותקפו: "בגדתם בנו"

כחלק מתפקידו של השר צחי הנגבי, שמונה כמגשר ב"משבר הכותל" לאחר ניצחון המפלגות החרדיות והפסד הרפורמים, סיירו איתו בשטח ראשי הרפורמים והקונסרבטיבים (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רפורמים בעימות בכותל המערבי (צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90)

חוויה לא קלה עברה היום (שני) על השר צחי הנגבי, מול ראשי התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית, ליד הכותל המערבי.

כזכור, לפני מספר חודשים הביעו בש"ס וביהדות התורה סיפוק רב, מהעובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקבל את עמדתם בסוגיית חלוקת הכותל, והקפיא את 'מתווה הכותל' שאישר בעבר כרצון הרפורמים.

נתניהו אף ביקר באזני כתבים את התנהלות הרפורמים בנושא, וספג בתגובה מתקפות קשות מצידם ואף איומים סמויים כי התמיכה של ראשיהם בארה"ב, במדינת ישראל, תיפגע קשות.

מי שמונה לתפקיד המגשר במשבר זה, הוא הנגבי (הליכוד), והבוקר הוא כאמור הגיע לכותל המערבי לסיור משותף עם ראשי התנועות הכפרניות, ובליווי חבר הנאמנים של הסוכנות והיו"ר נתן שרנסקי שמצדד בדרך כלל בעמדתם.

הנגבי ברחבה הרפורמית, היום (צילום מסך: מתוך טוויטר)

בשלב מסוים הטיח מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית סטיב וורניק בשר הנגבי: "ישראל בגדה ביהדות ארה"ב כשהקפיאה את מתווה הכותל". גם נשיא התנועה הרפורמית בארה"ב ריק ג'ייקובס הצטרף להאשמותיו.

לאחר מכן השיב להם הנגבי בנאום מתוך הכתב, בו הצהיר בפניהם בין היתר כי "שוקדים על פתרון" בנושא נפיץ זה.

נתן שרנסקי התלונן: "לא ראינו התקדמות בנושא כלשהו מאז החלטת הממשלה המצערת ביוני, וגם היום לא נראתה שום התקדמות. מה שקפא לפני ארבעה חודשים, נשאר קפוא. אני בכל זאת מחויב לעיקרון שהצהיר ראש הממשלה נתניהו: קיר אחד לעם אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר