אלימות משטרתית

השוטרים תיאמו את הגרסאות והנאשם זוכה

אזרח שנעצר בביתו לאחר וויכוח קולני עם אשתו הואשם בתקיפת שוטרים אך בבית המשפט נקבע כי השוטרים תיאמו את עדויותיהם כנגדו וטפלו עליו שקרים והוא זוכה (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, לעמ)

לא בפעם הראשונה, שוב נחשפים שוטרים בשקרים ובתיאום עדויות: בית משפט השלום בירושלים זיכה בשבוע שעבר נאשם בתקיפת שוטרים, בעקבות עדות שלפיה תיאמו ביניהם השוטרים גרסאות כדי להפלילו. "נסיבות המקרה אותן למד בית המשפט מחומר הראיות מעוררות מספר רב של שאלות ותהיות שאינן מחמיאות למשטרת ישראל", כתב השופט, פאול שטרק, אשר פסל את גרסת כתב האישום והורה להעביר את הכרעת הדין למחלקה לחקירת שוטרים.

על פי הדיווח ב'הארץ', הנאשם, בשנות ה–40 לחייו, הואשם בתקיפת שני שוטרים שהוזעקו לביתו בירושלים לפני כארבע שנים, עקב דיווח של שכן על צעקות שנשמעו מהדירה. במקום התפתח עימות שבסופו הנאשם נעצר. למקום הוזעקה תגבורת, ובשיא העימות נכחו במקום 14 שוטרים וכשבע ניידות. ב–2015 הועמד הנאשם לדין על תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, איומים והעלבת עובד ציבור.

השוטרים טענו כי העימות לווה בקללות ואיומים, תוך ניסיון של הנאשם להימלט. הוא כפר בהאשמות וטען שהותקף על ידי השוטרים בצורה בוטה, ושבמעצרו הופעל נגדו כוח בלתי סביר שלא כדין. הנאשם הגיש תלונה למח"ש נגד השוטרים, אך מח"ש קבעה כי "נסיבות העניין אינן מצדיקות פתיחה בחקירה פלילית".

הפרקליטות טענה כי יש להעדיף את גרסת השוטרים בהיותם נטולי אינטרס, ומאחר שהנאשם בחר לשמור על זכות השתיקה בחקירתו הראשונה ושינה את גרסותיו. עם זאת, השופט קבע כי בעדויותיהם של השוטרים יש סתירות מהותיות ודחה אותן.

על פי עדות הנאשם ואחיו, שנכח באירוע, השוטרים נכנסו לדירה עם רובים שלופים, ומשכו והפילו אותו לרצפה. אשתו של הנאשם באותה התקופה, שנכחה במקום, העידה שהשוטרים תחקרו אותה על אלימות בעלה, והיא הכחישה. האישה סירבה להצעתם להגיש תלונה במשטרה.

למזלו של הנאשם היה גם מי ששמע אותם כשהם ממציאים ומתאמים עדויות. ע', שנעצר באותו יום במסיבת בת מצווה לבתו סיפר שבזמן שהיה עצור בניידת משטרה, היה עד לשיחה שהתנהלה בין שוטרים ברשת הקשר, ושמע אותם מתאמים גרסאות לאותו האירוע. בין היתר השוטרים המציאו גם את מקור החבלות שעל גופם. לדבריו, אחד השוטרים תכנן לומר שהחבלה שקיבל בחדר כושר מקורה בנאשם.

השופט שטרק קיבל את טענת סנגורו של הנאשם, דודו עמר מהסנגוריה הציבורית. בהכרעת הדין כתב: "הנני סבור כי במקום בו שוטרים מתאמים ביניהם גרסאות יש משום טעם מר וחוסר נוחות, הנובעים נוכח חציית קווים אדומים בתפקודם של שוטרים בזירת אירוע — דבר הפוגע אנושות בטוהר המידות הנדרש מארגון המשרת את הציבור".

כזכור, בשנה האחרונה זוכו כמה חרדים שהואשמו באלימות נגד שוטרים אך בבית המשפט הוצגו הראיות ההפוכות, צילומים מהזירה שמראים כי האלימים היו דווקא השוטרים שלאחר מכן טפלו עלילות שווא על העצורים החרדים וטענו כי תקפו אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר