תקרית מביכה

צלם הושפל על ידי מאבטחי ראש הממשלה

הצלם הדרוזי של סוכנות הידיעות האירופאית EPA התבקש על ידי המאבטחים לפשוט את בגדיו במהלך הבידוק הביטחוני. הוא סירב ועזב המחאה יחד עם עיתונאים נוספים (ברנז'ה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אילוסטרציה)

תקרית מביכה באירוע קבלת הפנים החגיגית לראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, במשרד ראש הממשלה: אנשי הביטחון דרשו אתמול (שני) אחר הצהריים מהצלם הדרוזי של סוכנות הצילום האירופית EPA, עאטף ספאדי, להוריד את בגדיו במהלך הבידוק הביטחוני, והוא סירב. במחאה, ארבעה צלמים של סוכנויות זרות וצוות של חדשות ערוץ 10 עזבו את המקום ולא נשארו לסקר את קבלת הפנים.

"הגעתי למשרד ראש הממשלה בשעה 15:10. נתתי את תעודת הזהות ואת תעודת העיתונאי שלי, והמתנתי לבדיקה ביחד עם צלמים רבים", סיפר ספאדי. "כעבור כשעה, אנשי הביטחון קראו לי להיבדק. מסרתי את הציוד שלי, ואז עובדת ביטחון ביקשה ממני לעמוד מאחורי וילון לבדיקה גופנית. שאלתי אותה פעמיים: אני לא אמור לעבור קודם דרך שער המגנומטר? היא אמרה שלא. חזרתי שוב על השאלה, ושוב נאמר לי - לא. ואז, במהלך הבדיקה הגופנית מאחורי הווילון, איש הביטחון ביקש ממני לפשוט את מכנסיי. כמובן שסירבתי ועזבתי את המקום".

כ-40 דקות לאחר התקרית, לדברי ספאדי, התקשרה אליו עובדת מתקשורת משרד רה"מ, התנצלה ואמרה לו כי אנשי הביטחון טעו וביקשה ממנו לשוב לאירוע ולעבור בידוק ביטחוני רגיל. בשלב זה, לדבריו, הוא כבר לא יכול היה להספיק לשוב בזמן ולכן סירב.

נתניהו נפגש עם טרנבול כחלק מהאירועים לציון 100 שנה לכיבוש באר-שבע על-ידי האוסטרלים במהלך מלחמת העולם הראשונה. אירועים שמסתיימים היום בבאר שבע עם הקמת מוזיאון חדש לזכר החיילים האוסטרלים שנהרגו בלחימה נגד העותומנים.

נתניהו וטרנבול, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

זו לא הפעם הראשונה שתקרית כזאת מתרחשת במשרד רה"מ עם הצלם ספאדי. תקרית דומה אירעה לפני שנה באירוע עם רה"מ צרפת דאז מנואל וולאס. ספאדי, צלם עיתונות ותיק, שמשמש גם כמנהל המשרד בישראל של סוכנות EPA, הוא דרוזי. הוא מחזיק תעודה של לשכת העיתונות הממשלתית. "עדיף לא להגיע יותר למשרד רה"מ", אמר.

התאחדות הכתבים הזרים בישראל פרסמה אתמול תגובה חריפה בה פירטה את השתלשלות האירועים וסיכמה: "למרבה הצער, זו רק התקרית האחרונה בשרשרת ארוכה של מקרים דומים. אנו מגנים את הבדיקות הגופניות המשפילות והמיותרות ודורשים ממשרד רה"מ לאמן את אנשיו כך שיטפלו בכתבים בכבוד ובמקצועיות".

מאגף הביטחון במשרד רה"מ נמסר בתגובה: "אגף הביטחון פועל על-פי נהלים. היחס לצלם היה מכבד ואדיב. מטבע הדברים כניסה למשרד רה"מ דורשת בדיקות ביטחון קפדניות. הצלם החליט שלא להשלים את תהליך הבדיקה, אנו מצרים על עוגמת הנפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר