נאם בטקס היסטורי

נתניהו: "נתקוף את אלה שמבקשים לתקוף אותנו"

ראש הממשלה התייחס למתיחות הגוברת בדרום, לאחר פיצוץ מנהרת התופת בו נהרגו כ-10 מחבלים, ו"ייעץ" בטקס שנערך לשחרורה הצבאי של באר שבע: "אל תבחנו את הנחישות של מדינת ישראל" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו בטקס 100 שנה לשחרור באר שבע (צילום: Department of Veterans Affairs / ynet. תמונה ראשית, ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

בטקס היסטורי שנערך היום (שלישי) ב"בית העלמין הבריטי" בבאר שבע, במעמד ראש ממשלת אוסטרליה, מלקלום טרנבול, שרים וחברי כנסת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לפני כ-4,000 שנה אברהם הגיע לבאר שבע, עיר 100 הבארות. לפני 100 שנה חיילים אמיצים שחררו את באר שבע עבור בני ובנות אברהם ונתנו להם אפשרות להיכנס בשערי ההיסטוריה".

באירוע המיוחד שהתקיים במלאת 100 שנה לשחרור הצבאי של באר שבע מידי הטורקים, בידי חיילי אוסטרליה, ציין נתניהו כיצד 800 פרשים אוסטרלים לחמו בבאר שבע נגד 4,000 טורקים חמושים: "מעטים מול רבים - זה סמלה של ישראל. אנו מבקשים שלום עם כל שכנינו אבל לא נסבול התקפה על ריבונותנו ואדמתנו, בין אם מהאוויר, מהיבשה או מתחת לאדמה".

"אנחנו יכולים להכין מים, אנחנו יכולים לשנות את העולם, אנחנו יכולים לשתף פעולה ולהיטיב את חיי אנשינו וכולם - אך אנחנו ניצבים מול טרור ורודנות. נתקוף את אלה שמבקשים לתקוף אותנו, ומי שחושב על כך, אני מייעץ - אל תבחנו את הנחישות של מדינת ישראל או צבאה".

נתניהו בטקס (צילום: תומר אפלבאום, ynet)

"תודה לחיילי אנז"ק ומשפחותיהם של האוסטרלים האמיצים שלחמו פה. גבורת הבנים שלכם לעולם לא תישכח", הוסיף נתניהו, שהפליג בשבחים: "יש קשר טבעי עם האוסטרלים. אני לא מתכוון רק לדרך החיים, לחום. זה ברור. אני מתכוון למשהו עמוק יותר. שותפות זו החלה ב-1915 בתבוסה של גליפולי. זה היה המפגש הראשון עם לוחמים יהודים, שהמשיך פה. זו הייתה שותפות שיש לה משמעות היסטורית היום".

נתניהו אף תיאר, כי כשהתגייס לצה"ל קיבל כובע אוסטרלי: "ישבנו ליד עצי אקליפטוס שהגיעו מאוסטרליה, ולמדנו על אתוס הגבורה של חיילים אוסטרלים וניו זילנדים. דיברנו על זה. זו הייתה דוגמה עבורנו - להגן על אנשינו וערכינו, ואלה הערכים המנחים אותנו היום".

טרנבול, ראש ממשלת אוסטרליה שכאמור נכח בטקס הזיכרון, אמר: "האוסטרלים המשוגעים האלה הסתערו. הם אפשרו את יצירת מדינת ישראל. אם השלטון לא היה נופל, הצהרת בלפור הייתה מילים ריקות. זה היה צעד להקמת ישראל. העמידות והנחישות מול קשיים - דומה. כמו מדינת ישראל, הם עשו היסטוריה והלכו נגדה, הגשימו את ההיסטוריה בעזרת האומץ שלהם".

שחזור של שחרור העיר בידי האוסטרלים (צילום: רועי עידן, ynet)

יצויין, כי בהמשך ייערך בבאר שבע טקס פתיחה חגיגי של המרכז להנצחת חיילי האנז"ק, ומצעד פרשים מלכותי ומפואר יעבור לאורך רחוב העצמאות בעיר העתיקה. גם בפארק נחל באר שבע יתקיים שחזור של ההסתערות הצבאית ובתל באר שבע ייערך טקס לזכר החיל הניו-זילנדי שנטל אף הוא חלק בקרב ההיסטורי.

(צילום: רועי עידן, ynet)
(צילום: רועי עידן, ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר