'חוק השבת' • פרסום ראשון

דרעי ללוין: "נמאס לנו; ללא החוק החדש לא נוכל להמשיך"

דרעי, ליצמן וגפני התכנסו לדיון עם השר יריב לוין על 'חוק השבת', הצדדים התווכחו על ניסוח החוק ושמעו את החשש של הליכוד מפני יאיר לפיד • דרעי הבהיר: "הגענו לקו האדום שלנו" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הישיבה עם השר לוין (באדיבות המצלם)

ראשי המפלגות החרדיות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני נפגשו אמש (שני) עם השר יריב לוין, שמונה מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו לתווך בנושא חילולי השבת וחוק השבת.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הפגישה היה ויכוח ארוך לגבי הנוסח של החוק החדש שנותן סמכויות לשר הפנים להתערב בנושא חוק העזר העירוני בתחום השבת. לבסוף הוחלט שהשר לוין יביא בתוך מספר ימים נוסח שמקובל עליו ועובר את הליכוד.

במהלך הדיון העלה לוין את החשש של הליכוד וראש הממשלה נתניהו כי יאיר לפיד ינסה להפוך את החוק החדש להון פוליטי עבור 'יש עתיד'.

כמו כן, ח"כ משה גפני העלה במהלך הישיבה דרישה שהחוק החדש יחול רטרואקטיבי גם על מה שקיבלו היתר בתל אביב ולמעשה שיהפוך לחוק עוקף בג"ץ, יתר הנציגים החרדים ולוין טענו כי זה לא הזמן לדון בנושא וכי יעסקו בכך בוועדה.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי הנציגים התרעמו בפני השר לוין מדוע עבודות הרכבת בבנימינה מתבצעות שבעה ימים בשבוע, כולל בשבת קודש, ודרשו לנסות ולקצר לשישה ימים ולהחריג את יום השבת.

בפגישה העלו החרדים נוסחאות לחוק ולוין פסל את רובם. דרעי אמר בתגובה ללוין: "הגענו לקו האדום שלנו. שנתיים אנחנו בולעים חילולי שבת בלי סוף. נמאס לנו. אם החוק החדש לא יעבור לא נוכל להמשיך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר