"הזנחה פושעת"

משפחת אבוחצירא מזועזעת: כך נראה היום הציון של בעל ה"אביר יעקב"

בתיעוד שהגיע לאחרונה לידי בני משפחת אבוחצירא, נראית ההזנחה הרבה בקברו של ה'אביר יעקב' במצרים. "נהיה מסוכן להגיע לשם ואין מי שישמור ויגן על הציון" (חדשות, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תפילה בציון האביר יעקב (צילום ארכיון: יוסי אבוטבול, כיכר השבת)

במשפחת אבוחצירה הביעו ביממה האחרונה זעזוע מההזנחה בציונו של רבי יעקב אבוחצירא זיע"א, בעל ה"אביר יעקב" הטמון בדמנהור שבמצרים.

בתיעוד שהגיע לידי בני המשפחה, בראשה עומדים אדמו"רים, נראה הציון שעבר בשנים האחרונות שיפוץ נרחב כשהוא מוזנח ומלוכלך וקירותיו מטים ליפול. לדברי גורמים במשפחה, מדובר בתמונות שגרמו לכאב גדול ולצער רב לכלל בני משפחת אבוחצירה.

הציון כיום. "הזנחה פושעת", טוענים בני המשפחה (באדיבות המצלם)

"במשך שנים רבות נמנע מאיתנו מלהגיע לשם, ולפני למעלה מעשור לאחר פריצת דרך השקיעו עסקנים הון תועפות וממון רב על מנת לשפץ את הציון הקדוש ולהופכו למקום ראוי ומכובד למנוחתו של הצדיק והעולים להשתטח" מספר אחד מבני המשפחה.

"בשנים האחרונות נבצר מאיתנו לעלות לקבר זאת בשל התהפוכות השלטוניות במצרים, החל מאותם ימים של אביב ערבי ועליית האחים המוסלמים מסוכן להגיע לשם ולכן התמעטו הבאים".

"כואב הלב לראות שכתוצאה מכך שהמתפללים הפסיקו מלבוא אין מי שישמור ויגן על ציונו של חכם יעקב שהיה קדוש עליון וכעת ציונו מחולל על ידי זדים ומוזנח בפשיעה של ממש".

מבקרים בציון, לפני האביב הערבי (ארכיון כיכר השבת)

גורמים במשפחת אבוחצירא סיפרו ל"כיכר השבת" כי לאחר צפייה בתמונות הוחלט לפעול בדחיפות מול כל הגורמים הרלוונטיים זאת כדי לשמר את הציון ולפעול לטובת התחזוקה השוטפת של הקבר.

הגורמים מוסיפים ומבקשים מ"כל מי שיש לו יכולת - להגיע למי שצריך בקשרים עם השלטונות, על מנת לתת כבוד ראוי לציונו של הצדיק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר