פיגוע דריסה במנהטן

המחבל מניו יורק: סייפולו סייפוב; נשבע אמונים לדאעש

סייפולו סייפוב, בן 29 ממוצא אוזבקי, שכר טנדר וכעבור שעה ביצע פיגוע דריסה במנהטן, בו נרצחו שמונה בני אדם - חמישה מהם מארגנטינה • סייפוב נשבע אמונים לארגון הטרור דאעש (חדשות)

סייפולו סייפוב. משמאל: בעת ההימלטות (צילום: משטרת ניו יורק, צילומסך טוויטר)

סייפולו סייפוב, בן 29 מאוזבקיסטן, שהגיע לארצות הברית בשנת 2010, הוא המחבל שביצע את פיגוע הדריסה אמש (שלישי) במנהטן, בו נרצחו שמונה בני אדם.

יצוין כי חמישה הרוגים במתקפה הם אזרחי ארגנטינה, אחד מהם הוא יהודי בשם אריאל ארליך. הרוג נוסף הוא אזרח בלגי.

גורמי אכיפה שאישרו את זהותו של המחבל אמרו כי לפי רישיון הנהיגה שהחזיק הוא תושב פלורידה אך ייתכן שהתגורר בניו ג'רזי. מפרטי החקירה עולה כי סייפוב שכר את הטנדר ששימש אותו לביצוע הפיגוע הרצחני רק כשעה לפני הפיגוע.

זירת הפיגוע, שניות אחרי הדריסה (צילום: חיים, המייל האדום)

לפי הדיווחים של כלי התקשורת בארה"ב, בסמוך לטנדר בו ביצע סייפוב את הפיגוע, מצאו החוקרים פתקים עם כתב יד בערבית ותמונה של סמל ארגון דאעש, המעידים כי המחבל נשבע אמונים לארגון הטרור הרצחני.

סמוך לשעה 15:00, שעון ניו יורק, דהר סייפוב בטנדר ששכר לעבר שביל אופניים סמוך לרחוב צ'יימברס בדרום מנהטן ודרס למוות שמונה רוכבי אופניים והולגי רגל, 12 בני אדם נפצעו. סייפוב המשיך בנהיגה עד שהתנגש באוטובוס תלמידים.

לאחר ההתנגשות יצא סייפוב מהטנדר כשהוא חמוש בשני אקדחי צעצוע - רובה פיינטבול ורובה אוויר, צעק "אללה אכבר" והחלט להימלט מהמקום. שוטר שלא היה בתפקיד ירה בו והוא נעצר. סייפוב שנפצע מהירי הובהל לבית החולים, שם נותח ומצבו מוגדר קשה.

חבר המוניות "אובר" אישרה כי המחבל היה אחד מנהגיה וציינה כי הוא עבר את בדיקת הרקע הנדרשת.

סייפולו סייפוב (צילום: משטרת ניו יורק)

נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הורה למחלקה להגנת המולדת להגביר את הליך הסינון בכניסת אזרחים זרים לארה"ב. "להיות פוליטיקלי-קורקט זה בסדר, אבל לא בנושא הזה", כתב.

"אסור לנו לתת לדאעש לשוב, או להיכנס, למדינה שלנו אחרי שהבסנו אותם במזרח התיכון ובמקומות אחרים. מספיק!", צייץ טראמפ קודם לכן.

מוקדם יותר צייץ טראמפ: "בניו יורק, נראה כמו עוד מתקפה שבוצעה על ידי אדם מאוד חולה ומופרע. רשויות האכיפה עוקבות אחר הנעשה. לא בארה"ב!".

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלזיו, אמר בהצהרה לתקשורת כי "זו הייתה מתקפת טרור פחדנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר