לאחר הפיוס

השליטה במעברים הועברה מהחמאס לרשות הפלסטינית

בטקס שהתקיים היום העביר החמאס את השליטה בשלושה מעברים: ארז, כרם שלום ורפיח לידי הרשות הפלסטינית שתחזור לשלוט בהם לאחר עשור של הפסקה (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מעבר רפיח, ארכיון (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

אחרי עשור בו שלט החמאס לחלוטין ברצועת עזה, היום (רביעי) תקבל הרשות הפלסטינית את האחריות על המעברים ברצועה מידי חמאס. מדובר בשלושה מעברים: ארז, כרם שלום ורפיח. טקס קבלת מעבר רפיח התקיים הבוקר ואחריו יתקיימו בהתאמה הטקסים לקבלת מעבר כרם שלום ומעבר ארז.

קבלת האחריות היא צעד נוסף בהליך הפיוס בין פתח לחמאס לפיו יוותר חמאס על שליטתו ברצועת עזה ויעביר אותה לידי הרשות הפלסטינית. מעבר רפיח צפוי להיפתח רק בהמשך החודש וקבלתו היום תהיה טקסית בלבד.

מעברי ארז וכרם שלום פעילים וחמאס יפרק את המוצבים שלו שמובילים למעברים אלה, או לחילופין למסור אותם לידי הרשות הפלסטינית.

משמעות ההעברה היא שכעת כל פקידי המעברים הינם אנשים שנמצאים באחריותה המלאה של מנהלת המעברים של הרשות הפלסטינית, ולא באחריות חמאס. במקביל לקבלת המעברים הודיע השר לעניינים חוסיין א-שייח כי הממשלה הפלסטינית החליטה לבטל החל מהיום את כל המכסים וההיטלים הבלתי חוקיים שהטיל חמאס במעברים, וכי אלה נחשבים מעתה בלתי חוקיים. לדבריו, החל מהיום חוקי המכס של הממשלה הפלסטינית הם החוקים שייושמו במעברים של רצועת עזה.

דובר מנהלת המעברים ברצועת עזה הודיע הבוקר בחגיגיות במעבר רפיח: "החל מעכשיו ממשלת האחדות הפלסטינית היא האחראית הראשונה והאחרונה על מעברי הרצועה". בטקס במעבר רפיח נכחו בין היתר ראש מנהלת המעברים של הרשות הפלסטינית נזמי מהנא, וכן בכירי המודיעין המצרי שהגיעו אתמול לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום על מנת לפקח על ההעברה המסודרת. במסגרת הטקס נתלו במקום תמונות של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן יחד עם נשיא מצרים א-סיסי ונתלו דגלי מצרים ואש"פ.

שר העבודות הציבוריות מופיד אל-חסאיינה אמר כי ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה יגיע שוב בימים הקרובים לרצועת עזה.

בישראל עוקבים בדריכות אחר המהלך תוך תקווה שהרשות הפלסטינית תצליח לשלוט על ארגוני הטרור הרבים ברצועת עזה ולהביא לרגיעה בעיר הבעייתית למרות שהסיכויים לכך נמוכים מאד שכן גם חמאס ששלט באלימות רבה בעיר לא הצליח למגר את ארגוני הטרור שפעלו פעמים רבות בניגוד לדעתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר