"סיבות דתיות"

אוסטרליה: הסלע המפורסם ייאסר לטיפוס

לאחר שנים של מחאה, הודיעה היום הנהלת אתר התיירות המפורסם ביבשת הדרומית כי החל משנת 2019 ייאסר הטיפוס על ההר בשל היותו "קדוש" לילידים האבורג'ינים (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

"הדתה" באוסטרליה: אולורו (Uluru), סלע הענק באוסטרליה שמוכר גם בשם "אייריס רוק" ונחשב לאחד מפנינות התיירות של היבשת, ייסגר החל מ-2019 בפני מטפסים. ההחלטה נעשתה בשל מחאה בת עשרות שנים של ילידי היבשת המקוריים האבוריג'ינים, שמחשיבים את המקום כקדוש ונאבקים מאז 1985 למנוע את הטיפוס עליו. הנהלת האתר המפורסם, שנחשב לאחד מסמליה הלאומיים של אוסטרליה הודיעה היום (ד') סופית על ההחלטה.

על פי הדיווח ב-ynet, מאחורי ההחלטה עומדים בני האנאנגו, האבוריג'ינים המקומיים, שנחשבים לבעלים המסורתיים של האתר. ועדה שהורכבה משמונה בני אנאנגו וארבעה נציגים מטעם ממשלת אוסטרליה הצביעה פה אחד בעד ההחלטה שתאסור את הטיפוס הפופולרי על הסלע. בהצהרה שנמסרה לאחר ההצבעה נמסר, כי למקום יש "משמעות תרבותית שכוללת כמה הגבלות".

מטפסים על ההר (צילום: שאטרסטוק)

המקום רשום כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו וכאמור הוא אחד מסמליה הבולטים של היבשת הדרומית. הסלע מתנשא לגובה 348 מטר ונחשב למוקד משיכה לתיירים מהעולם כולו. כ-300 אלף מטיילים מגיעים מידי שנה אל הסלע האדיר למרות מיקומו המבודד יחסית סמוך לעיר אליס ספרינגס בטריטוריה הצפונית של היבשת.

לא מדובר בהפתעה מרעישה מידי עבור המטפסים. כבר ב-2010 הודיעה הנהלת האתר, כי תסגור את המקום לפני מטפסים אם כמות המטיילים שינסו לטפס על הסלע תרד מתחת ל-20 אחוז מהמבקרים ובעצם תהיה פחות רווחית והרצון לסגור את האתר יגבר. היום, כאמור, התקיימה הצבעה לאחר שהנתונים הראו כי אחוז המטפסים מכלל מבקרים ירד ל-16 אחוז בלבד בין השנים 2015-2011.

האיסור על הטיפוס ייכנס לתוקף ב-26 באוקטובר 2019 כך שאם אתם ממש רוצים לטפס על הסלע תוכלו למהר ולעשות זאת בשנתיים הקרובות. יצוין, כי ב-77 אחוז מימות השנה המקום סגור למטפסים בשל תנאי מזג אוויר או בנסיבות תרבותיות הקשורות לאבורג'ינים.

(שאטרסטוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר