הצורר

מסמכי ה-CIA: האם היטלר חי בשנות החמישים בקולומביה?

מסמכים סודיים שנחשפו מארכיון ה-CIA מעלים טענות על אדם שטען כי הוא הפיהרר שמתגורר בקולומביה. חייל אס.אס. לשעבר פנה לסוכנים וטען כי אדם בשם אדולף שוטלמאייר מתגורר בקהילת נאצים לשעבר, ואלה מברכים אותו במועל יד, ואף סיפק תמונה כהוכחה (בעולם)

התמונה שסיטרואן הציג ל-CIA (צילום: מתוך המסמך)

במסמכים סודיים שנחשפו נכתב כי בשנות ה-50 של המאה הקודמת הועבר מידע ל-CIA על אדם המתגורר בקהילת נאצים לשעבר בקולומביה ושעל פי טענתו הוא אדולף היטלר. אנשי סוכנות הביון לא ייחסו חשיבות למידע, אך האחראי על סניף קראקס של ארגון הביון העביר את המידע לממונים עליו, בצירוף תמונה של האיש.

במסמכים מתואר כי אדם העונה לשם פיליפ סיטרואן פנה לסוכנים בשנת 1954 ןסיפר כי פגש אדם שטוען שהוא הפיהרר הנודע לשמצה וכי הוא מתגורר בעיירה טונחה, מצפון לבוגוטה. עוד טען המודיע כי במסגרת עבודתו בחברת רכבות הגיע לעיירה, שם הופגש עם גבר "שמאוד הזכיר את פני הצורר היטלר".

במסמכים שהתפרסמו נכתב: "לדברי סיטרואן, הגרמנים שמתגוררים בטונחה הולכים אחרי הכביכול אדולף היטלר הזה תוך שהם מאדירים את ההיסטוריה הנאצית. הם מכנים אותו 'הפיהרר הזקן' ומצדיעים בפניו במועל יד". עם זאת, עד שהסוכנים הספיקו לפעול, האיש שטען להיות מנהיג גרמניה הנאצית – ושמו אדולף שוטלמאייר – ככל הנראה הספיק להימלט לארגנטינה.

ב-CIA הטילו ספקות בסיפור המופרך לטענתם והמליצו להניח את הנושא. הטענות שבו לצוף לאחרונה לאחר שעיתונאי ממוצא קולומביאני בשם חוזה קרדנאס פרסם את המסמכים מתוך ארכיון ה-CIA ושהותרו לפרסום כבר בשנות ה-90 בחשבון הטוויטר שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר