מתרברב בהצלחת הפיגוע

המחבל ממנהטן כתב: "דאע"ש יחיה לנצח"

בפתק שנמצא במכוניתו של המחבל סייפולו סייפוב שרצח אמש 8 בני אדם במנהטן, נמצאה סכין לצד פתק בו הוא כתב שפעל בשם ארגון המדינה האסלאמית - ש"יחיה לנצח" כדבריו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל סייפוב (צילום: משטרת ניו יורק)

גורמים ברשויות אכיפת החוק בארה"ב מסרו היום (רביעי), כי סייפולו סייפוב, המחבל שביצע אמש את פיגוע הדריסה במנהטן, לא מביע חרטה בחקירתו ואף מתרברב במעשיו.

לפי הדיווח ברשת NBC, בתוך הטנדר של סייפוב, שהושכר ברשת "הום דיפו" ואיתו הוא ביצע את הדריסה, נמצא סכין וכן פתק בו הוא כתב שפעל בשם ארגון דאע"ש (המדינה האסלאמית). "דאעש יחיה לנצח", הוסיף בכתב ידו.

סייפוב, מהגר בן 29 מאפגניסטן, רצח שמונה בני אדם - בהם היהודי אבנר ארליך - ופצע עוד 11, כשדהר במהירות של מאה קמ"ש עם טנדר בשביל אופניים, לפני שהתנגש באוטובוס וכך נבלם. לאחר שיצא מהמכונית, שאותה שכר שעה לפני המתקפה, הוא נורה בידי שוטר, נפצע בבטנו ופונה לבית חולים.

פינוי הפצועים מהפיגוע (צילום: מתוך @aabramson בטוויטר)

בניו יורק טיימס דווח מפי גורמים רשמיים כי המחבל היה נתון לתשומת הלב של הרשויות, אולם לא ברור אם הוא היה מוקד החקירה או שהיה קשור למישהו שהיה תחת חקירה.

לפי אחד הגורמים שצוטטו ב-NBC, סייב קרא תעמולה של דאע"ש ברשתות החברתיות. גם אנדרו קומו, מושל ניו יורק, אמר לכלי התקשורת כי סייפוב היה מזוהה עם דאע"ש ועבר הקצנה בארצות הברית, שאליה הגיע לפני שבע שנים.

המחבל נולד בטשקנט, בירת המדינה המוסלמית שבמרכז אסיה, והתחתן לפני כמה שנים באוהיו. את הטנדר הוא שכר מרשת של "הום דיפו", שנמצאת בפאסיק, מדרום לפטרסון. ברשת ABC דווח כי הוא התגורר בטמפה, פלורידה, במשך תקופה, אך מסמכים אחרים הראו כי הוא התגורר גם בפטרסון ובקויהוגה פולס, אוהיו. הוא החזיק ברישיון נהיגה במשאית, ועבד עבור חברת ההסעות "אובר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר