"הפגיעה בחיילים חרדים מתגברת"

היועמ"ש: להחמיר את הענישה נגד מובילי 'קמפיין הציידים'

אביחי מנדלבליט מביע לראשונה את עמדתו, אותה יגיש בעצמו במשפט נגד פעילי 'הפלג הירושלמי' שהובילו את קמפיין השיימינג נגד חיילים חרדים, וקובע כי אם יורשעו יש להחמיר איתם בדין (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
החשודים בפתח בית המשפט (באדיבות המצלם)

אל בית המשפט ברמלה, בו יתנהל משפטם של בנימין חיאט, יונה מרצבך, שלמה פיין ויחיאל בלוי העומדים מאחורי קמפיין השיימינג נגד חיילים חרדים, שוגרה היום (רביעי) עמדתו התקדימית של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

לדברי מנדלבליט, שהוגיע כי יגיע בעצמו מחר אל הדיון הראשון במשפט, מאחר ו"בשנים האחרונות גוברות ההתנכלויות הללו, למשל על-ידי הפצת "חוברת הציידים" או הפעלת קו הטלפון "קו ההגנה של הוועד להצלת עולם התורה", יש להחמיר את הענישה על ארבעת הפעילים הללו, במידה ויורשעו.

"ישנה חשיבות", קובע היועמ"ש, "בהעברת מסר ברור לפיו המדינה לא תשלים עם אמירות שחורגות באופן כה ברור מגבולות השיח המוגן".

ריקוד פעילי 'הפלג הירושלמי' בעת שחרורם הראשוני של החשודים ממעצר (באדיבות המצלם)

דבריו מתייחסים, כפי שהוא מפרט בהרחבה, גם להטרדות ולאיומים החוזרים ונשנים כלפי בעלי תפקידים בצה"ל, מצד חרדים קיצונים.

החשיפה של קמפיין ה'שיימינג', ב"כיכר השבת"

"היועץ המשפטי לממשלה סבור כי אין לאפשר, באצטלה של חופש הביטוי, פגיעה כה יסודית ועמוקה בחייו של עובד ציבור, ואף בפרטיותו, בשמו הטוב, במשפחתו ובאורחות חייו, בשל העובדה שהוא מקיים את תפקידו הציבורי; ומכאן התייצבות זו של היועץ בהליך זה לימינו של התובע (יהודה גליקמן. א.ר.)", מדגיש מנדלבליט.

עו"ד שלומי וינברג המייצג את גליקמן, מגיש התביעה, מסר בתגובה: "מדובר בתביעה בעלת חשיבות לאומית מהמעלה הראשונה. עמדת היועמ"ש, כפי שהוגשה באמצעות פרקליטות המחוז, מעידה שוב על החשיבות שהמדינה רואה בהגנה על שמם הטוב של החיילים והקצינים החרדים המשרתים בצה"ל. אנו מקווים ומאמינים שבית המשפט הנכבד יקבע קביעה שיפוטית חדה ונחרצת לעניין הפיצוי שנקבע, שתשדר את המסר כי שמם של החרדים המשרתים בצה"ל והפועלים בשליחותה של המדינה אינו הפקר".

עמדתו של היועמ"ש (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר