הוועדה לצדק חלוקתי: די להפליית חרדים בפריפריה

דיון מיוחד נערך היום בוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בנושא קיפוח הקהילות החרדיות החדשות בפריפריה. יו"ר הוועדה ח"כ זוהר: "קיים קיפוח כלפי האוכלוסייה החרדית באופן קליטתם בערי הפריפריה" • ח"כ מלכיאלי: "התפיסה שיש מושג בניה לחרדים לא קיימת במנהל התכנון" (חדשות)

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר (צילום: Hadas Parush/Flash90)

הבוקר (רביעי) נערך דיון בוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בראשות ח"כ מכלוף מיקי זוהר לבחינת השירותים והמענים לקליטה ועידוד של אוכלוסיות חרדיות בערי הפריפריה. הדיון המיוחד התקיים ביוזמת הרב ד"ר משה ליבוביץ, יוזם העיר כסיף.

יו"ר הוועדה ח"כ זוהר פתח את ישיבת הוועדה בסקירה כללית על בעיות הקהילות החרדיות בפריפריה, בהן מצוקות דיור, מבני חינוך ודת, תחבורה וקידום החלטת הממשלה להקמת העיר כסיף שבנגב.

לצד יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר, השתתפו בדיון חברי הכנסת מהסיעות החרדיות אורי מקלב, יעקב אשר, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי וישראל אייכלר וכן חברי הכנסת לאה פדידה, אכרם חסון.

חברי הכנסת חיזקו את הדיון בנושא המצוקות של הקהילות בפריפריה, ותקפו את משרדי הממשלה השונים שגוררים רגליים בנושא. חה"כ מיכאל מלכיאלי אמר בדיון כי התפיסה שיש בנייה לחרדים לא קיימת כלל במנהל התכנון. "אנחנו רואים ראשי ערים בכל הארץ שמדירים ציבור חרדי. יש עיריות שאסרו על מרפסות סוכה וזה מהלך שהוא נגד חרדים", לדבריו "התפיסה שיש מושג בניה לחרדים לא קיימת במנהל התכנון"

נציגי המשרדים שהשתתפו בדיון הציגו את עמדתם ופירטו את ההתקדמות בכל אחד מהתחומים שעלו לדיון. נציגת משרד השיכון הסבירה את המהלכים שנעשים על מנת לקדם את בניית העיר כסיף שתהווה מוקד עירוני חרדי גדול בנגב. משרדי הממשלה שהשתתפו בדיון כללו את משרד הבריאות, השיכון, החינוך, התחבורה, תעסוקה, קליטת עליה, שירותי דת ומשרד הפריפריה, הנגב והגליל.

הרב ליבוביץ הציג לפני הוועדה את האתגרים שאיתם מתמודדים קהילות חרדיות בהר יונה שבנצרת, עפולה, מעלות, מעלה עמוס, מול משרדי הממשלה השונים ואמר כי "בגלל חוסר תכנון מותאם הכספים שמושקעים כיום בצורה לא נכונה הם בזבוז של מליארדי שקלים". בנוסף פירט הרב ליבוביץ את פתרונות הדיור לציבור החרדי שאמורים לתת מענה בישובים העתידיים כמו כסיף שבנגב וגבעת אדומים שבגוש עציון.

יו"ר הועדה חה"כ זוהר סיכם את הדיון: "הוועדה קובעת כי קיים קיפוח כלפי האוכלוסייה החרדית באופן קליטתם בערי הפריפריה. קליטה זו לוקה בחסר, היות והשירותים והמענים הייחודיים לאוכלוסייה זו כגון שירותי חינוך, דת וכיוצא בזאת אינם ניתנים במלואם. על הממשלה לתת את התקציבים לרשויות למטרה זו ולפעול לשימוש נכון בתקציב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר