הלם וזעזוע

ירושלים: אלמונים פרצו וביצעו בפוגרום בבית הכנסת 'מוסאיוף' • צפו

סמוך לחצות לילה פרצו אלמונים לאחד מחדרי התפילה בבית הכנסת 'מוסאיוף' בירושלים, עליון יש "סכסוך ירושה" בשנים האחרונות, שברו והשחיתו את הקירות והריהוט • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפוגרום בית הכנסת (צילום: מנשה יפרח )

הלם וזעזוע בשכונת הבוכרים בירושלים: אמש (רביעי) סמוך לחצות לילה פרצו אלמונים לאחד מחדרי התפילה בבית הכנסת 'מוסאיוף' בירושלים והשחיתו את בית הכנסת.

מתיעוד שהגיע מבית הכנסת עולה כי האלמונים הגיעו על מנת להרוס את חדר התפילה, הם שברו את תקרת בית הכנסת, השחיתו את החלונות, הספסלים והחלונות באמצעות מוטות ברזל.

גבאי בית הכנסת הזעיקו למקום את כוחות המשטרה שפתחו בחקירת האירוע החמור.

יצוין כי מדובר בחדר תפילה הממוקם בחצר בית הכנסת האחורית, מקום עליו יש סכסוך ארוך שנים הכלול במסגרת 'סכסוך ירושה' ובמקום ישנו כולל אברכים פעיל.

בתחילה חשבו שמדובר באירוע על רקע לאומני, שכן עד ראייה סיפר כי הבחין בבני מיעוטים שביצעו את הפוגרום, אך בשעות הלילה המאוחרות כשהצליחו לפתוח את מצלמות האבטחה הם הבחינו כי במקום ישנם יהודים ויתכן גם בני מיעוטים, כך שהמסקנה הראשונית לעת עתה כי לכאורה מדובר בהשחתת בית הכנסת על רקע סכסוך יהודי פנימי.

אחד מהנוכחים שהיו במקום סיפר ל"כיכר השבת" כי "היינו מחוץ לעיר וקיבלנו טלפון מעד ראייה שיש ערבים בבית כנסת, הגענו במהירות וחשכו ענינו, פוגרום לכל דבר. אכן חשבנו שמדובר באירוע לאומני אבל לפנות בוקר חשכו ענינו כשראינו שיש יהודים בבית הכנסת".

מהמשטרה נמסר כי "במהלך הלילה התקבל במשטרה דיווח על נזק שנגרם לתקרת בית כנסת במרכז העיר. למקום הגיעו שוטרים שפתחו בחקירה, ממנה עולה כי ככל הנראה הרקע לאירוע הינו סכסוך מתמשך בין באי בית הכנסת. החקירה נמשכת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר