השלום הספרדי

יוזמה: הראשון לציון יתפטר מתפקידו לטובת ש"ס

פעילים בכירים בש"ס העלו בפני היו"ר אריה דרעי את ההצעה שהראשון לציון הגר"י יוסף יפרוש מתפקידו לטובת ש"ס. דרעי ביקש לא לתת עצות לרבנים ושיבח את השלום הספרדי (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי והגר"י יוסף, השבוע (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

האם הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף יפרוש מתפקידו הרשמי לטובת מערכת הבחירות של ש"ס? על פי הדיווח של העיתונאי יוסי אליטוב בטורו ב'משפחה', זה הדיבור לאחרונה בקרב בכירים בתנועה.

לדברי אליטוב, בשבת האחרונה, עת התארח דרעי בשבת חתן לאחד ממקורביו בצפון הארץ, פתחו מקורביו הבכירים ואמרו: "הגענו למסקנה שאין מנוס. אתה צריך לסור אל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ולבקש ממנו להתפטר מתפקידו הממלכתי ולהנהיג את ש"ס".

בשיחה, הוסיפו הפעילים המקורבים לדרעי ואמרו לו: "בכל פעם שאנחנו תולים מודעה על אירוע שישתתף בו הראשון לציון אלפים נענים ובאים, בדיוק כפי שהיה עם אביו מרן זצ"ל לפני עשרים ושלושים שנה. הוא מביא איתו חשמל באוויר. הצבתו בהנהגת ש"ס תחזיר את הלהט שהיה חסר בכינוסי התנועה".

על פי הדיווח, דרעי הגיב להם: "חברים, אולי לא ניתן עצות לגדולי ישראל?".

בהמשך נושא השלום הספרדי עלה על השולחן. דרעי אמר למקורביו: "תבינו, חברים. השלום הספרדי הוא אינטרס של ש"ס, לא של אף אחד אחר. אם אנחנו חפצי חיים אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שישרוד אצלנו השלום".

דרעי המשיך ואמר: "איזה חורבן הביא עלינו הפילוג אצל הליטאים, אנחנו ספרדים, אנחנו לא אשכנזים. אנחנו לא בנויים למלחמות".

בשלב הזה מתייחס יו"ר ש"ס לשלום הספרדי מול הראשל"צ ורבה של ירושלים הגר"ש עמאר, שלום אותו קידם הנגיד אייל משיח: "מה אתם חושבים? לא כואב לי מה שקורה עם רבה של ירושלים רבי שלמה עמאר? הוא חלק מההנהגה שלנו!, בשר מבשרנו, חייבים לשתף פעולה יחד, אם לא נעשה הכל בכדי להשכין שלום בציבור הספרדי - איך נזכה לסיעתא דשמיא? זה תלוי בי ותלוי בכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר