חילול בית הכנסת הירושלמי

הזעזוע ב'מוסיאוף': "חסרי צלם אנוש ניתצו את בית השם"

מתפללים רבים הזדעזעו אל מול המראות הקשים בבית הכנסת 'מוסיאוף' שחולל בידי פורעים, כנראה בשל קרבות ירושה • מלכיאלי: "מזכיר מאורעות אפלים" • צביקה כהן: "אין מחילה וסליחה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
המראות הקשים ב'מוסיאוף' (באדיבות המצלם)

שעות ספורות לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על הפוגרום שבוצע בבית הכנסת 'מוסיאוף' בשכונת הבוכרים בירושלים מתבררים פרטים נוספים. נציגי ש"ס הגיעו הבוקר (חמישי) לסיור במקום והביעו זעזוע ושאט נפש מהמראות הקשים.

מתפללים רבים שמגיעים לבית הכנסת המפורסם בציבור הספרדי-ירושלמי, נכנסים לראות את ההרס המזעזע בחדר התפילה. כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כיכר השבת", המעשה החמור בוצע ככל הנראה על ידי יהודים ככל הנראה בעקבות סכסוך פנימי.

מדובר בחדר לימוד ותפילה בחצר בית הכנסת 'מוסיאוף', חדר תפילה שנקרא 'אייל' על שמו של נער שנהרג בתאונת דרכים. מאז הקמתו, במשך שנים, ישנו סכסוך עמוק בין יורשי משפחת 'מוסיאוף' לגבאים. מעת לעת בית הכנסת נסגר, גם בהוראת בית המשפט.

הפוגרום בבית הכנסת, הבוקר

כאמור, הלילה הגיעו מספר פורעים, חדרו למקום וביצעו פוגרום של ממש בבית התפילה בו לומדים מידי יום אברכים.

הגבאים מפנים את האצבע המאשימה לאחד מיורשי משפחת 'מוסיאוף', שבתגובה אומר ל'כיכר השבת' כי "צריך לשאול את הגבאים מי בעלי המקום, ואז לבקש את תגובתם, זה שאתה טוען שאתה יודע מי הבעלים, לא אומר שהגבאים יודעים מי הם הבעלים".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר כי "נחרדתי הבוקר לשמוע על מעשי הפוגרום שהתחוללו הלילה בבית הכנסת 'מוסאיוף' בירושלים תוך חילול הקודש ובזיון בית מקדש מעט. קשה לתאר את תחושות הכאב והזעזוע לנוכח מראות כאלו בבית הכנסת ההיסטורי שהפך לסמל של הרבצת תורה בירושלים.

"הורתי הבוקר לסגר"ע הרב צביקה כהן לפנות לממ"ר ירושלים כדי שהנושא יטופל ברצינות רבה וברף הגבוה כדי למצות את הדין עם הפורעים ולוודא שמקרים כגון אלו לא יישנו".

בינתיים נציגי ש"ס הגיעו לסיור בזירת ההרס. ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר: "הזדעזעתי לראות את חילול הקודש, חילול בית מקדש מעט, לראות את הפרוכת קרועה והמשקוף עם המזוזה על רצפת בית הכנסת. זה מזכיר מאורעות אפלים. גם אם יש כעסים ומאבקי ירושה אסור לפרוק את זה על מקום הקודש".

ח"כ מלכיאלי בבית הכנסת, הבוקר

סגן ראש העיר צביקה כהן שהגיע לבית הכנסת בשעת בוקר מוקדמת אמר כי הגיע לבקשתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "אני מזועזע לראות איך בית הכנסת הפנימי הושחת וחולל ע"י גורמים חסרי צלם אנוש ששברו וניתצו את בית השם".

לדבריו: "אני מקווה שלא הייתה כאן יד יהודית שהרי אין מחילה וסליחה לחילול מקום קדוש. תמונות דומות מהעבר הרחוק, מארצות ומדינות שנמצאים שם שונאי ישראל זעזעו אותנו".

ח"כ מלכיאלי בבית הכנסת, הבוקר

כהן הודיע כי בתיאום עם דרעי "אני מתכוון לפנות לממ"ז ירושלים ולבקשו שייקח את הנושא ברצינות וברף הגבוהה ביותר ולמצות את הדין עם הפושעים ובכך למנוע שמקרה זה ישנה שוב חלילה".

חבר מועצת העיר אברהם בצלאל שהגיע גם הוא למקום אמר: "קשה לראות את חילול הקודש, אני מזועזע מההרס והחורבן במקום. כיליד השכונה וכמי שמתפלל במקום, אין מילים שיכולות לתאר את הפשע הנורא והמתועב".

הפוגרום המזעזע, הבוקר

לדבריו: "בית הכנסת מוסאיוף הינו בית התפילה המרכזי של תושבי השכונה ולא יעלה על הדעת שבמקום קדוש שכזה יסגרו חשבונות בין אישים שונים. מחובתנו לטפל ביד קשה במקרים מעין אלו שחלילה לא ישנו שוב".

חבר מועצת העיר פיני עזרא אמר במקום: "הגעתי לבית הכנסת לראות את ההרס והבזיון מקרוב, זעזוע והלם עמוק. אין לי מילים שיכולות לתאר פשע שכזה".

לדבריו: "בית הכנסת מוסאיוף הינו מבתי הכנסת הוותיקים והמפוארים של יהדות ספרד וע"כ ההרס במקום וביזוי מקום הקודש מזעזע מאוד. שר הפנים אריה דרעי הנחה אותנו לפעול ולסייע לבית הכנסת, לא נשתוק עד שהאחראים לכך יעמדו לדין, משטרת ישראל מחוז ירושלים מטפלים בנושא ואני מקווה שיגיעו לתוצאות מהירות".

מהמשטרה נמסר כי "במהלך הלילה התקבל במשטרה דיווח על נזק שנגרם לתקרת בית כנסת במרכז העיר. למקום הגיעו שוטרים שפתחו בחקירה, ממנה עולה כי ככל הנראה הרקע לאירוע הינו סכסוך מתמשך בין באי בית הכנסת. החקירה נמשכת".

צביקה כהן בבית הכנסת, הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר