מירושלים ועד באר שבע

הבחירות לרשויות המקומיות: אלו הערים שיאתגרו את ש"ס

ש"ס פתחה את מערכת הבחירות לרשויות המקומיות, אך עיקר תשומת הלב תופנה לערים בהן תיאלץ להתמודד מול רשימות שיזוהו עם אלי ישי • "כיכר השבת" ממפה את הערים המתאגרות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ואלי ישי (צילומים: מרים אלסטר - פלאש 90)

הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו בעוד פחות משנה, אך כבר כעת הרוחות במפלגות השונות סוערות לקראת ההתמודדות הצפויה, כאשר עיקר הדרמה צפויה בערים בהן תנועת ש"ס תיאלץ להתמודד מול רשימה של מפלגת 'יחד' של אלי ישי.

"כיכר השבת" ממפה את הערים המרכזיות בהן יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יצטרף לנווט בין כל הרגישויות בעיר ובעיקר בהתמודדות מול אלי ישי, שכפי שהיה נראה בכנס פתיחת מערכת הבחירות של ש"ס, המפלגה צפויה להילחם בו חזיתית.

ירושלים

ש"ס: העיר ירושלים פתחה את הקדנציה האחרונה בקול רעש גדול עם סיעה שהייתה מקור לגאווה עבור דרעי, לאחר שנעשה רענון כמעט מלא לרשימת ש"ס המקומית. דרעי התגאה לא אחת ברשימה, אך מהר מאוד הכל קרס. כל חברי הרשימה מלבד היו"ר צביקה כהן עזבו את כיכר ספרא, מלבד מלכיאלי שקודם לכנסת - האחרים עשו בנסיבות פחות חיוביות.

כעת, דרעי ייצטרך להכריע מי יישאר ברשימת ש"ס, מי יילך הביתה ומי יעמוד בראשות הסיעה. בירושלים, ככל הנראה דרעי לא צפוי לקבל את ההחלטה לבד, אלא ינסה לערב עסקנים מקומיים המקורבים אליו ומכירים את הלכי הרוח בעיר כדי שיעזרו לו בשיבוץ הרשימה.

בחודש שעבר התייחס דרעי לנושא ורמז כי ישנה אפשרות שח"כ מיכאל מלכיאלי יהיה אחראי על אזור ירושלים, כמי שכיהן ברשימה. יצוין, כי עם פתיחת קמפיין הבחירות, שוב עולה שמו של השדרן שמואל בן עטר, שלא מעט פעילים בש"ס סבורים כי יש לצרפו לרשימה.

יחד: נראה כי בירושלים תרוץ בוודאות רשימה מטעם אלי ישי. הערכה היא שהרשימה תרוץ יחד עם סיעתו של אריה קינג ויונתן יוסף. בבחירות לכנסת זכתה 'יחד' בעיר ב-18,330 קולות, שהם למעלה משלושה מנדטים במועצת העיר.

בני ברק

ש"ס: פעילי ש"ס בעיר החרדית מרבים לטעון נגד ההנציגים בעירייה שמכהנים למעלה מעשר שנים. כבר בקדנציה שעברה דרעי שלח את אריאל אטיאס (חבר השלישייה דאז) בניסיון לנסות ולרענן את הרשימה, אך הדבר לא צלח.

בינתיים, הנציגים זוכים לגיבוי של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, מה שמקשה על דרעי לנסות ולרענן את הרשימה, לפחות את חלקה, מהלך שגם הוא חושב ומבין שצריך לעשות.

כמו כן, יש את ח"כ לשעבר יגאל גואטה, שבעבר כיהן כחבר העירייה מטעם ש"ס. כעת, שוב ושוב עולה שמו בניסיון להחזירו לעירייה. מהלך שככל הנראה לא יצא אל הפועל.

כאמור, ככל הנראה לבסוף ייתכן ויוחלפו מספר נציגים וירעננו את הרשימה. "דרעי שומע לא מעט תלונות על הנציגים, שמות שרוב המצביעים לא מכירים כלל", מספרים גורמים בש"ס שמסתייגים כי הבעיה היא שחלקם זוכים לגיבוי מוחלט של הגר"ש בעדני.

יחד: בעיר בני ברק זכתה 'יחד' בבחירות לכנסת, לרבע מסך הקולות שזכתה לה ש"ס. 4,323 תושבים בעיר הצביעו לאלי ישי. צריך לזכור שבעיר מתגורר מנהיגה הרוחני של המפלגה הגאון רבי מאיר מאזוז, כך שנראה כי גם בבני ברק יחד תבקש להכניס נציגים מטעמה למועצת העיר.

אשדוד

ש"ס: זה זמן לא קצר שסגן ראש עיר מטעם ש"ס לא מכהן בתפקידו בשל כתב האישום שהוגש נגד יו"ר הסיעה המקומית עמרם כנפו. במשך החודשים האחרונים היו מי שניסו לקדם את מינוי חבר המועצה אבי אמסלם לתפקיד. דרעי, שאמסלם נחשב לאחד ממקורביו האישיים, העדיף שלא לפגוע בכנפו.

כעת, הערכה באשדוד כי כנפו לא יתמודד לקדנציה נוספת. כמו כן, בסיעה המקומית יש שני נציגים: אבי אמסלם וחיים אמסילי. דרעי ייצטרך להכריע ביניהם מי הנציג שיעמוד בראש הרשימה, ויש כאלו הטוענים כי לבסוף ינחיתו מועמד חיצוני לתפקיד.

יחד: גם בעיר אשדוד מפלגתו של אלי ישי זכתה בבחירות האחרונות ל-4,180 קולות וצפויה להתמודד על מקום במועצת העיר.

נתיבות

בעיר נתיבות טרם ברור האם ש"ס תתמודד ברשימה עם היו"ר הנוכחי יעקב מעלימי המכהן כסגן ראש העיר. מעלימי נחשב לנציג מובהק של חצר הרבנים אברג'ל, אלו שנחשבים למזוהים עם 'יחד' של אלי ישי.

בש"ס מעריכים כי לבסוף תרוץ בעיר רשימת ש"ס בראשות מעלימי, ובכך יתאפשר לנציגי הרב אברג'ל לתמוך בש"ס המקומית. במידה ודרעי יחליט להחליף את מעלימי, הרי בוודאות שבעיר תרוץ רשימה נפרדת - ככל הנראה 'יחד' - בה יכהן מעלימי. יחד זכתה בעיר בבחירות הארציות ל-2,836 קולות.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", דרעי ייפגש מחר, במהלך ביקור בעיר, עם הרבנים אברג'ל, במטרה להגיע להבנות בסוגיה.

באר שבע

ש"ס: בעיר מכהנים שלושה נציגי ש"ס, בהם היו"ר עופר כראדי ונציג משפחת הרבנים בצרי - שמעון טובול. לא מעט טענות שומע דרעי כי כראדי לא נאמן לש"ס, וכי הוא נציג של חצרות נוספות, בכך יש מי שמנסה להטות את הכף ולהעביר את ראשות הסיעה לידי טובול, אך טרם ברור מה יכריע דרעי.

בש"ס יש מי שמעריך כי היו"ר יעדיף את כראדי בשל העובדה שהוא מזוהה גם עם חצרות הרב אבר'גל והגר"מ מאזוז, ובכך למנוע פיצול סיעות בעיר נוספת ולאפשר לתלמידיהם להצביע עבור ש"ס.

יחד: ישי זכת בעיר ל-3,898 קולות, כמחצית מהקולות של ש"ס, כך שבוודאות גם בעיר הזו אלי ישי יריץ רשימה ויתמודד על מקום במועצת העיר.

שאר הערים

בערים בית שמש, אלעד וביתר עילית, הערכה הינה כי דרעי יגיע לדיל מוסכם עם 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים', או עם אחת הסיעות בלבד, ובכך ירצה לקבל ראשות עיר כדוגמת בית שמש בתמורה לתמיכה במועמד אשכנזי באלעד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר