ישראל לא תאפשר לצלב האדום לחלץ גופות מחבלים

האלוף פולי מרדכי מתאם פעילות הממשלה בשטחים הודיע לצלב האדום כי ישראל לא תאפשר חיפוש גופות מחבלים במנהרה שפוצצה עד להתקדמות בסוגיית הנעדרים (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פטריית העשן מהפיצוץ (צילום: בראל אפרים - ynet)

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, הבהיר היום (חמישי) כי ישראל לא תאפשר את חילוץ גופות המחבלים ממנהרת הטרור שהושמדה השבוע על ידי צה"ל ברצועת עזה - ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים שנמצאים בידי ארגון הטרור.

"בעקבות פניית ארגון הצלב האדום בבקשה לאפשר את איתור המחבלים הנעדרים תחת המנהרה, שטופלה על ידי צה"ל השבוע, שוחח מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי עם ראש משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל, ז'אק דה מאיו", נמסר בהודעת המתפ"ש.

כמו כן, צוין בהודעה כי האלוף מרדכי "הבהיר באופן נחרץ כי ישראל לא תאפשר את פעולות החיפוש במרחב הפרימטר הביטחוני ברצועת עזה, ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראליים".

הודעתו של אלוף מרדכי הגיעה אחרי הצהרות משפחות גולדין ושאול שגופות בניהם נמצאות בידי חמאס מאז מבצע צוק איתן. "כל מחווה הומניטרית ישראלית כלפי חמאס חייבת להיות מותנית בהשבת הבנים הביתה", אמרה היום משפחת גולדין והוסיפה כי "היענות של ממשלת ישראל לחמאס תהיה בבחינת עוול מוסרי וחולשה מדינית. לא ייתכן שהממשלה תמשיך להיענות לגחמות ההומניטריות של חמאס בזמן שחיילי צה״ל מוחזקים על ידו".

בהודעה של משפחת שאול נמסר: "לאור הפרסומים בשעות האחרונות על כך שחמאס מבקש מהצלב האדום להפעיל לחצים על ישראל על מנת להתיר להם לאתר את אנשיהם במנהרה שהופצצה, אנחנו מקווים שממשלת ישראל לא תעז להיענות לבקשת החמאס כל עוד הם לא משיבים את אורון. אורון נחטף למנהרה שאנשי החמאס חפרו וכבר למעלה משלוש שנים מוחזק בעזה על ידם תוך שהם אינם מאפשרים לאנשי הצלב האדום לברר מה מצבו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר