שוב צרות: יונייטד איירליינס נדרשת לפצות נוסע ב-5 מיליון ש"ח

אזרח ישראלי שנחבל בראשו במהלך טיסה של החברה, תובע כעת פיצויים בגובה חמישה מיליון שקלים. "במשך כמה חודשים לא יכולתי לחזור ארצה", סיפר התובע (חדשות, תיירות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חברת התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס מסתבכת שוב: אחרי שלפני פחות משנה עוררה חברת התעופה האמריקנית סערה כשהורידה נוסע מהמטוס, הפעם היא מסתבכת עם "אחד משלנו" - אזרח ישראלי בן 43, נשוי ואב לילדים, מהנדס הייטק וראש צוות בחברה ישראלית גדולה, שטס לארצות הברית באופן קבוע במסגרת עבודתו כבר כ- 20 שנה.

על פי הדיווח ב-ynet, האיש עלה לפני שנתיים על טיסה פנימית מסן פרנסיסקו לפורטלנד והתיישב במקומו במעבר המטוס. לאחר שהתיישב, חגר את חגורת הבטיחות והמתין להמראה. "הייתי עייף ומותש בגלל השעות הרבות שבהן הייתי בדרכים. עצמתי עיניים וניסיתי לנוח מעט", סיפר.

במהלך שלבי ההמראה, חש לפתע חבטה עזה בראשו. "לא הבנתי מה קרה. כשפקחתי את העיניים ראיתי מזוודה בצבע שחור שנפלה מתא האחסון על ראשי", שחזר. לדבריו, הוא הבין שהדבר קרה כתוצאה מכך שהדיילת פתחה את תא האחסון של אחד הנוסעים והפילה את המזוודה על ראשו. "הדיילת התנצלה באופן מידי ושאלה לשלומי, אם הכול בסדר. הייתי המום קצת. חשתי כאב חד בראש. חשבתי שמדובר במכה קטנה ושהכאב יחלוף. השבתי לדיילת שיש לי כאב", נזכר אורי, "אמרתי לה שאין צורך במעורבות נוספת מצידה וכך הסתיים לכאורה האירוע". אורי נחת בפורטלנד בשעות הערב ונסע משדה התעופה למלון בו שהה במסגרת עבודתו.

בימים שלאחר האירוע הוא סבל מכאבי ראש, אך תלה את זה בהפרשי השעות שבין ישראל לארה"ב, אולם משלא פסקו הכאבים, החליט אורי לפנות לבית חולים מקומי וערך בדיקות מקיפות. הרופאה שבדקה אותו סברה שהוא סובל מסינוסיטיס, רשמה לו מרשם לתרופות וביקשה שיחזור לביקורת בעוד חמישה ימים. הכאבים התעצמו והוא חזר שוב לבית החולים. בשלב זה ביצע הצוות הרפואי בדיקת C.T והתברר שהוא סובל מדימום במוח כתוצאה מחבלה בראשו ושנשקפת סכנה לחייו. "הייתי מבוהל מאוד מהאבחנה של הרופאים. לא האמנתי שדבר כזה יקרה בגלל נפילת מזוודה והתקשרתי לבני משפחתי לעדכן אותם בהתפתחויות הדרמטיות", סיפר. אורי הובהל לניתוח חירום בבית החולים המקומי בפורטלנד, במהלכו פתחו הרופאים המנתחים את גולגולתו כדי לנקז את קריש הדם שנוצר וקיבעו אותו באמצעות חמש פלטינות.

לאחר חמישה ימי אשפוז ובגלל הנזק הקשה שנגרם לו, אסרו עליו הרופאים לטוס במשך כחודשיים מחשש שלחץ האוויר בתא הנוסעים יפגע בבריאותו. ועל כן נאלץ להישאר בארה"ב הרחק מבני משפחתו ועבודתו ולהסתגל לבדו למצב הנפשי הרגשי והמורכב. בסוף תקופת השיקום שב לישראל, אבל חייו לא נותרו כשהיו: הוא נאלץ לעזוב את תפקידו כראש צוות ולעבור לתפקיד משרדי זוטר יותר.

בכתב התביעה שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד אשר רוטבאום, מומחה לדיני תעופה, פירט הנוסע את הנזקים הגופניים והתעסוקתיים שנגרמו לו כתוצאה מנפילת המזוודה אשר נבעה מרשלנות של הדיילת, וכן צורפו חוות דעת רפואיות התומכות בגרסתו.

התובע מייחס רשלנות לחברת התעופה שכתוצאה ממנה נגרמה התאונה הקשה ודורש פיצויים בגובה חמישה מיליון שקלים. בחברת יונייטד איירליינס הגיבו "מכיון שמדובר בעניין משפטי בהליכים, לא ראוי שנגיב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר