מפעל נחושת או טילים?

סוריה פנתה לאו"ם: גנו את תקיפות ישראל

בתגובה לתקיפת המפעל שבשטחה אמש, סוריה פונה לאו"ם ומפנה אצבע מאשימה לישראל. בשתי איגרות ששלחה סוריה נטען כי ישראל תומכת בטרור ונותנת לו חסות (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אחד מהתקיפות הקודמות שיוחסו לישראל, ארכיון (צילום: מהתקשורת הסורית)

הערב (ה') שיגר משרד החוץ הסורי שתי איגרות לאו"ם בעקבות התקיפה שאירעה אמש באזור התעשייה "חסייא", הדרומי לעיר חומס בסוריה, שיוחסה על ידי משטר אסד לחיל האוויר הישראלי. לטענת הסורים, המפעל שהותקף הוא מפעל נחושת אזרחי שאינו שייך לצבא הסורי.

"ממשלת סוריה קוראת למועצת הביטחון לגנות את התקיפות הבוטות ודורשת בהתאם לאמנת האו"ם לנקוט צעדים תקיפים ומידיים כדי לעצור אותן", נכתב באיגרת. "יש לדרוש דין וחשבון מישראל על תמיכתה בטרור, שעלולה להבעיר את המצב ולפוצץ אותו באזור ובעולם".

כמו כן, קישרו הסורים את התקיפה "הישראלית" לציון יום השנה ה-100 להצהרת בלפור: "התקיפה התרחשה בו זמנית עם יום השנה ה-100 להצהרת בלפור המקוללת, ומהווה הוכחה לכך ששלטונות הכיבוש הישראלי לא מסתפקים רק בטרור מדינתי נגד התושבים הערבים בפלסטין הכבושה, בסוריה ובלבנון, אלא עוברים לשחק תפקיד שנותן חסות רשמית לטרור".

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם דיווח אמש כי פיצוצים עזים הרעידו את דרום העיר חומס. הפיצוצים, לפי המרכז, נגרמו כתוצאה מתקיפות ישראליות נגד מתקן צבאי באזור חסייא, כ-35 ק"מ דרומית לחומס. גורמים ששוחחו עם המרכז העריכו כי המתקן הוא מצבור טילים שלא ידוע אם הם שייכים לחיזבאללה או למשטר הסורי. עד כה לא ידוע היקף האבידות באזור התקיפות, אך הן גרמו לשריפות במפעלים שנמצאים באזור המתקן הצבאי. זאת כאמור בניגוד לעמדה הסורית הרשמית כי מדובר במפעל אזרחי.

גם ברשת סקיי ניוז בשפה הערבית צוטטו גורמים שטענו כי יעד התקיפה היה מפעל לייצור תחמושת באזור התעשייה חסייא, כ-35 ק"מ דרומית לחומס. לפי אותם גורמים, בוצעו ארבע תקיפות לעבר אותו מפעל נשק.

ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמזוהה עם ארגון חיזבאללה, יישרו קו עם המשטר הסורי וטענו כי יעד התקיפה "מפעל של כלי נחושת". עוד צוין כי הצבא הסורי הגיב בירי של טיל קרקע-אוויר מהבסיס של חטיבה 72 בצבא סוריה. בערוץ "רוסיה אל-יום" בשפה הערבית נטען כי המתקן שהותקף שייך כביכול לחיזבאללה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר