טראמפ: אפעל בכל הכוח להטלת עונש מוות על המחבל

לאחר שאתמול קרא הנשיא לשלוח את סייפוב לכלא הצבאי בגואנטנמו, אמר טראמפ כי המשימה לא פשוטה וכי יפעל בכל הכוח לדון את המחבל בגזר דין מוות (חדשות, בעולם)

דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חזר היום (חמישי) על קריאתו להחיל גזר דין מוות על המחבל האוזבקי שדרס השבוע למוות שמונה בני אדם בניו יורק. המחבל סייפולו סייפוב ששוכב בבית החולים בעיר סיפר לחוקרים שאת ההשראה לפיגוע קיבל מצפייה בסרטונים שפרסם ארגון הטרור הסוני "המדינה האיסלאמית" (דאעש), וכי תכנן את מתקפת הטרור לפני שנה.

סייפוב בן ה-29 סיפר שהוא "הרגיש טוב ממה שעשה" וביקש רשות להציב דגל של דאעש בחדרו שבבית החולים.

אתמול אמר הנשיא שישלח את המחבל שהיגר ב-2010 לארה"ב באופן חוקי - לאחר שזכה בהגרלת גרין קארד - לכלא הצבאי האמריקני בגואנטנמו, בו מוחזקים חשודים בטרור. אלא שהיום הוא שינה את דעתו וצייץ בטוויטר שלו ששליחת המחבל למתקן האמריקני בקובה תהיה משימה מורכבת מדי.

בהתייחסות לאמירתו אמש כתב טראמפ "היינו רוצים מאוד לשלוח את הטרוריסט מניו יורק לגואנטנמו, אבל סטטיסטית ההליך הזה יימשך יותר זמן מאשר אם יעבור במערכת הפדרלית", כתב טראמפ ברשת החברתית. "בפוסט אחר הוא כתב ש"זה גם ראוי לשמור אותו במקום שבו ביצע את הפשע הנורא . צריך לפעול מהר. עונש מוות!".

ג'ון קים, התובע הכללי של מנהטן בה אירע הפיגוע אמר שסייפוב נאשם בשני סעיפי אישום שעונשו של אחד מהם הוא עונש מוות אם זה מה שידרוש הממשל.

סעיף אישום אחד כולל אלימות וגרימת מוות לשמונה בני אדם, וסעיף שני כולל אספקת תמיכה חומרית ומשאבים לארגון טרור זר - דאעש. העונש המקסימלי לסעיף האישום הראשון הוא עונש מוות. בעוד העונש המקסימלי לסעיף האישום השני הוא מאסר עולם.

בשנת 2013 ביצע דזוחר צרנייב, צעיר ממוצא צ'צ'ני ביחד עם אחיו פיגוע בו נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו 260 נוספים במרתון בוסטון במשפט שהתקיים בארצות הברית נידון צרנייב לעונש מוות. בדומה לסייפוב גם צרנייב קיבל ההשראה לפיגוע מארגון איסלאמי קיצוני - במקרה שלו ארגון אל-קאעידה. צרנייב הוא האסיר היחיד מבין 61 אסירים פדרלים שנידונו למוות בארה"ב שהורשע בטרור.

סייפוב שדרס כאמור שמונה בני אדם נורה בבטנו על ידי שוטר שהיה בזירת הפיגוע בדרום מנהטן ומאושפז בבית חולים מקומי. פרקליטיו סיפרו שהוא בחר לבצע את הפיגוע באותו יום בשל הציפייה כי ליל כל הקדושים שחל ב-31 באוקטובר יביא לתנועה גדולה יותר של בני אדם ברחוב.

התובע קים הודיע על האישומים נגד המחבל: "לאחר שדהר על שביל אופניים ומדרכה, דרס והרג בני אדם ופגע באוטובוס תלמידים – יצא החוצה וצעק אללה אכבר. הוא נשא רובה פיינטבול ורובה צעצוע. בטלפונים ניידים שנמצאו ברשותו היו אלפי תמונות של דאעש ו-90 סרטונים בהם הריגה של שבויי דאעש שנדרסו מתחת לטנקים, עריפת ראשים וירי בראש. סייפוב הודה שקיבל השראה לפיגוע מהסרטונים ותכנן את הפיגוע חודשיים. הוא גם הודה ששכר את הטנדר ב-21 באוקטובר ותכנן את הפיגוע לליל כל הקדושים".

הלילה הודיעה הבולשת הפרדלית (FBI) כי הצליחה לשים את ידה על החשוד הנוסף שהיה עמו בקשר, מוחמדזויר קדירוב, בו נעזר סייפוב בביצוע הפיגוע הקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר