סיגריה. אילוסטרציה - לא רק סיגריה: הרגלים שיכולים להרוג אתכם
סיגריה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אאא

שפע של ראיות מדעיות מצביעות על כך  שתזונה רוויה בשומנים ובסוכרים חושפת את  האנשים הניזונים ממנה לסיכון לחלות במחלות קטלניות ברמת סיכון זהה או אף גבוהה יותר מעישון,. חוקרים שבחנו את השפעת התזונה על סיכויי התמותה הוכיחו כי סיכויי התמותה עקב תזונה לקויה עולים על סיכויי התמותה הבאים בעקבות צריכת אלכוהול, סמים, ועישון טבק כולם יחד.

נכון, אנחנו רק בתחילת החורף והשמש המשמעותית עדיין רחוקה אך חשוב לדעת כי מכוני ומיטות השיזוף אינם מהווים אלטרנטיבה מבוקרת יותר לשיזוף משמש, מחקרים שנעשו מוכיחים כי שתי האפשרויות הללו  בעלות פוטנציאל קטלני יותר מעישון.

עובדים בעבודה משרדית? כדאי שתדעו כי ישיבה במשך רוב שעות היום מעלה את הסיכון לחלות בסרטן – כך גילה מחקר משנת 2014.  מניתוח נתוני המחקר עלה, כי כל שעתיים נוספות של ישיבה העלו את הסיכויים לחלות בסרטן הריאות, המעי הגס ורירית הרחם. עוד גילה המחקר, כי העובדה שחלקם  מהנבדקים עסקו גם בפעילות גופנית במהלך היום לא שינתה את סיכוייהם לחלות. כך שאם חשבתם שריצה או פעילות ספורט אחרת שלכם מבטלת את השפעתה ההרסנית של הישיבה הממושכת, צר לנו לאכזב אתכם.

(CDC) המרכז לבקרת מחלות ומניעתן טוען כי מחסור בשינה הינה  סוגיה העלולה לסכן באופן משמעותי את בריאות הציבור. זאת, לאור העובדה שבין 50-70 מיליון בני אדם בארה"ב לבדה סובלים מהפרעות שינה. פרופ' ולרי גפארוב מארגון הבריאות העולמי אמר כי מחסור בשעות שינה מגדיל את הסיכון ללקות בשבץ ובהתקפי לב לא פחות עישון.

אחת הבעיות הקשות של הדור הטכנולוגי היא ההתמכרות לסלולר וההתבדלות מחברה חיה, התופעה שנמצאית תמיד במגמת עליה חדה הביאה מוסמכי בריאות רבים לתייג את הבדידות כמגפה של ממש המאיימת על שלום הציבור. במחקר שנערך באוניברסיטת בריגהאם יאנג, גילתה הפסיכולוגית ג'וליאן הולט-לונסטאד שאדם בודד מסתכן באותה מידה של אדם שמעשן 15 סיגריות מידי יום...