פתרון למשבר

מפעל "נגב קרמיקה" יועבר בחינם למדינה

לבקשת שר הכלכלה הסכימה קבוצת נגב להעביר ללא תמורה את המפעל 'נגב קרמיקה' בירוחם לידי המדינה, כדי למנוע את פיטוריהם הצפויים של 140 העובדים במקום (כלכלה בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נגב קרמיקה וכמה מהעובדים מחוצה לו (צילום: פלאש 90)

מסתמן פיתרון למשבר 'נגב קרמיקה', במטרה למנוע את פיטוריהם של 140 עובדי המפעל בירוחם: קבוצת נגב תעביר את החברה לידי המדינה, בעקבות פניית משרד הכלכלה לחברה. טרם ברור מי ימונה כנאמן לחברה וטרם סוכמו פרטי המתווה.

מהנהלת נגב נמסר כי "החברה לבקשת השר, ובצעד נדיב מאוד הסכימה להעביר ללא תמורה את המפעל שהושקעו בו מאות מיליוני שקלים, לידי המדינה, העובדים וההסתדרות. אנו מקווים שצעד זה יביא לכך שמקום התעסוקה של העובדים יישמר".

כזכור אמר השבוע מנכ"ל קבוצת נגב כי "אין סיכוי להמשך קיומו של מפעל נגב קרמיקה" והסביר כי הוא אינו רווחי ויכול להביא לקריסת הקבוצה כולה. כזכור, המפעל נרכש רק לפני ארבעה חודשים על ידי הקבוצה.

יו"ר הסתדרות נגב מרכזי ארמונד לנקרי אמר בתגובה כי "היום נערכה ישיבה עם משרד הכלכלה, ההסתדרות וההנהלה. אנחנו הולכים למנות נאמן כדי להוציא את מפעל נגב קרמיקה בירוחם מידיהם. הנושא צריך להיבדק על ידי משרד האוצר וגורמים נוספים. אבל זו הדרך היחידה למנוע את סגירת המפעל כי ההנהלה נחושה לסגור את המפעל. אנחנו מקווים כי במהלך שבוע הבא יימצא פיתרון לכל הבעיות וימנו נאמן על מנת לנהל את המפעל"..

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) הביע את התנגדותו לפתרון ואמר כי "באותה מידה שבית המשפט אישר לחברה את הקניה, הוא צריך לבטל אותו ויגיע רוכש שירכוש את נגב קרמיקה בכללותה. לחברה הזו לא מגיע פרסים".

"ברור שהחברה באה לעשות סיבוב ולהרוויח. הם רכשו את נגב ועל פי התנהלותם, נראה שתכננו לסגור את המפעל בירוחם ולהשאיר את החנות בראשון תחת המותג נגב. לאור זאת, יש לבטל את המכירה ולהציע את נגב קרמיקה בכללותו למכירה ליזם חדש", אמר ח"כ כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר