זובחי אדם עגלים ישקון

מחקר: אוהבים כלבים יותר מאשר בני אדם

שני מחקרים גדולים שנערכו בבריטניה מצאו כי כלב חולה מעורר יותר אמפתיה מאשר אדם מבוגר החולה. רק תינוקות חולים עוררו יותר אמפתיה בקרב המשתפים בסקר (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

מחקר חדש ומטריד שנערך בבריטניה מראה שבני אדם אוהבים כלבים יותר מבני אדם. היחידים שזוכים לאהבה גדולה יותר היו תינוקות, אך בנוגע לשאר הגילאים, הכלבים מנצחים ובגדול.

מחקר שנערך בעיתון 'טיימס אוף לונדון" טען כי לאנשים יש יותר אמפתיה לסבל של בעל חיים בנסיבות מסוימות, מאשר לסבלם של אנשים בוגרים אחרים.

כדי לנסות ולבדוק את התופעה ניסו החוקרים לערוך שני מסעות התרמה מזויפים, אחד עבור כלב והשני עבור אדם. הקמפיינים נערכו בצורה סוחטת רגשות תחת הכותרת "האם תתרום 5 פאונד כדי להציל את האריסון ממוות איטי בייסורים?" כשהאריסון היה לעתים כלב ולעתים אדם, אך הכלב הצליח לגייס סכומים גדולים הרבה יותר.

באחת ממודעות הקמפיין שפורסם באתר העיתון, נראה האריסון כגור כלבים, באחר ככלב בוגר, ובמודעות האחרות האריסון היה תינוק בן שנה, או מבוגר בן שלושים. הקוראים נשאלו שאלות בנוגע לאמפתיה שהם חשים כלפי האדם הזקוק לתרומה.

החוקרים מצאו כי המשיבים חשו הכי פחות אמפתיה למצוקת בני האדם הבוגרים כשהתינוקים הובילו את רשימת ה"מרגשים". את מירב האמפתיה קיבל "האריסון" התינוק בן השנה, אחריו הכלב האריסון, ורק לבסוף האריסון המבוגר בן ה-30.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר