בנאום חריף במיוחד

ראש הישיבה זעק: "הפלג מבזים את עולם התורה הספרדי"

בכינוס מיוחד שערך הגר"ש אנגלנדר למאות תלמידיו בוגרי ישיבת 'בית שמעיה', קרא להם להתרחק מההפגנות ומהאלימות שבהן, וביכה את השפלת עולם התורה הספרדי בהשמצות ושקרים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

אמש (ה') כינס הגאון רבי שלמה אנגלנדר ראש ישיבת בית שמעיה, את תלמידיו האברכים בוגרי הישיבה, לכינוס מיוחד בו מחה על העובדה שבתקופה האחרונה משמיצים את עולם התורה הספרדי במסווה של דאגה ל"גזירת הגיוס", הרב אנגלנדר סיפר על טרור שעוברים ראשי הישיבות ואף הוא עבר במטרה שלא ידברו את אשר על ליבם על ביזוי הציבור הספרדי.

בדבריו עמד על כמה דוגמאות מתוך תעמולת הפלג על כביכול ה"סכנה לעולם התורה הספרדי", כמו נאום השקרים של הרב יהודה רבי, והעובדה שהבחורים נזרקו לצבא דווקא על ידי הרב רבי שביכה על מצבם, כך על ההשמצה כביכול לא נותנים לישיבות הספרדיות להתייצב במרוכז כמו הישיבות האשכנזיות, אמר ראש הישיבה כי בדק בעשרות ישיבות ספרדיות וקיבל את רשימת התאריכים שלהם להתייצבות מרוכזת.

"בשנה האחרונה נושא המחלוקת קיבל ניגון חדש שנוגע לנו יותר, יצא איזה שמועה, הודעה, פרסומת, ככה זה סדר הדברים מתחיל עם שמועה, אחר כך הודעה, אחר כך פרסומת, על הציבור הספרדי, "עולם התורה הספרדי הוא בעייתי", הוא מופלה, הידיעה הזו התפרסמה בצורה גדולה מאוד, הם אומרים שיש 10 אלף בחורים חרדים שהתגייסו לצבא ומתוכם 8 אלף ספרדים, אמר את זה גם ראש ישיבה גדול שמסור לעולם התורה הספרדי, ויש קבוצה שהולכת ואומרת כביכול יש עולם התורה הספרדי שלוקחים אותו ומגייסים אותו", אמר הרב אנגלנדר.

הרב אנגלנדר מספר שבדק את הטענה ופנה לרבנים האמונים על כך מטעם ועד הישיבות הגר"ב סולובייציק והגר"ש אלתר שכל אחד העיד בפניו כדלהלן:

הרב ברוך סולובייצ'יק: לפני שנה פעילים מאיגוד בני הישיבות דיברו איתי וסיפרו לי סיפורים, הזדעזעתי, ביקשתי מאותם פעילים: תביאו לי 30 תיקים, עם תעודת זהות, לא סיפורים, אני אבדוק תיק תיק, עד היום אני מחכה, ואני עדיין מחכה להם.

כך גם סיפר בשם הגר"ש אלתר: לפני שנה ביקשתי מהאיגוד, תביאו לי עשרה תיקים עם שמות ותעודת זהות, קיבלתי עשרה תיקים עם שמות, הוצאתי שניים, בדקתי את המספרי תעודת זהות וראיתי שהם בכלל לא בני ישיבות, וסיימתי את הנושא.

הרב אנגלנדר קרא לאברכים במקום שאם מישהו מכיר בן ישיבה שבאמת ביטלו לו מעמד של בן ישיבה ותורתו אומנותו, שיפנה אליו בצורה מסודרת דרך משרד הישיבה, והוא יבדוק אם אכן יש כזה דבר.

הרב אנגלנדר הצהיר: "לפי מה שבדקתי כיום, אין שום בעיה לעולם התורה הספרדי, עולם התורה הספרדי לא מופלה ביחס, כל מי שלומד מקבל דיחוי בלי שום בעיה בדיוק כמו אשכנזי, למרות שניסיתי לחפש בזכוכית מגדלת, בן ישיבה ספרדי שביטלו לו את המעמד של בן ישיבה. לא מצאתי. ואם מישהו מכיר, אני מבטיח לבדוק, מאיפה נולד המספר 8000 אינני יודע".

"יש בעיה עצומה, מי שמתכחש לבעיה הזו הוא עיוור, יש שואה, עולם התורה הכללי, אשכנזים ספרדים וחסידים, יש נושרים, יש שואה, זו בעיה עצומה וצריך לדאוג ולטפל בה, מה צריך לעשות? צריך להשקיע מאמצים ומשאבים להציל אותם לפני שיגיע לשם, יש יהודי צדיק גדול הרב מילצקי, יש לו ישיבת רש"י, מאות בני ישיבה מתחתנים אצלו, אחד לא התגייס, הוא יודע איך להחזיק... אנא! תשקיעו! תעבדו! תמנעו! זו הדרך? אחרי שהוא הידרדר אחרי שהגיע לתחתית הסולם?? אוי. הרב משה רייכמן (מקים ישיבת בית שמעיה), הוא רצה לבנות עולם תורה ספרדי הוא בנה את זה, בגללו אתם קיימים. אולי יש יותר נושרים ספרדים? יכול להיות, אז מה, לא צריך לטפל? צריך לבנות ישיבה בשביל שלא יגיעו למצב הזה, לא שמעתי מעולם שהאיגוד הזה דואגים לזה", תקף הרב אנגלנדר.

"הייתי בבין הזמנים בבאר שבע, מאה בחורים יושבים בישיבת בין הזמנים, יש שם אברך שדואג שבחורים לא יסתובבו ברחובות, פותח להם ישיבת בין הזמנים, לכו תצאו לגדרה לבאר שבע, תאספו אותם מהרחובות, תפתחו ישיבות בין הזמנים. זה מה שצריך", הוסיף.

"כמה שנים ישמיצו שעולם התורה הספרדי נחות?? הוא לא נחות!! תבואו לבית שמעיה ותראו. בית שמעיה לא שונה מבית מתתיהו, מתפרח, בשום דבר, לא בלימוד, לא בהבנה, וגם לא בהתגייסות שלהם לצבא. אל תיתנו לבזות בן ישיבה ספרדי! זו אחת הסיבות שקראתי לכם!", אמר ראש הישיבה נחרצות.

"מי שמסתובב ברחובות? עולם הישיבות מעולם לא נתן חיפוי למי שלא לומד, יש על זה מכתבים מהרב שך ומהרב אברמסקי, ודברים ברורים מהסטייפלר, אני זוכר שלמדתי בישיבה, המשגיח שמע על אחד שאין תורתו אומנותו, המשגיח צעק עליו שהוא רודף וזרק אותו מהישיבה, האם לא צריך להתאמץ שלא יגיע למצב כזה? שיעבדו כמו הרב מילצקי!, בהפגנות בונים בחורים??? בחור שמשתמש בפייסבוק עם דברים מלוכלכים הצבא ייקח אותו, אנחנו נתפלל עליו, לא נרצה שגם הוא ילך, אבל על זה עושים שיסוי על עולם התורה הספרדי, להשמיץ אותם שהם מסכנים ותמימים?? ככה נראה עולם התורה הספרדי?? תבואו לבית שמעיה בסדר ג' ותראו, תלכו ותראו איך נראים אלפי האברכים הספרדים שלומדים תורה בכל הארץ".

בהמשך דבריו תקף הרב אנגלנדר את דרך ההפגנות והאלימות של הפלג והביא את דעת גדולי ישראל נגד האלימות וכח הזרוע בהפגנות, והאריך על החילול השם הנורא שיוצא כתוצאה מההפגנות שפוגעות באנשים חפים מפשע שלא עשו דבר, וקרא לתלמידו שלא להשתתף בהפגנות אלו שמחללים שם שמים.

ראש הישיבה סיפר ששמע איך ילדים מהפלג מדברים כנגד גדולי ישראל ואומר: "החינוך שלהם לילדים נגד גדולי ישראל זה נקרא "לחלן!!" לשדר לילדים שראשי ישיבות רבנים שלמדו תורה עשרות שנים שהם לא מבינים כלום, ורק אנחנו הצעירים מבינים, זה לא לחלן?? זה נקרא לחלן!! ראש הישיבה קרא לתלמידיו לשמור על הילדים מההתחלנות של העזות כנגד גדולי ישראל שמגיעה מתוך הבית פנימה מאנשים כביכול חרדים ולעיתים אף מבני משפחה".

ראש הישיבה חתם את דבריו: "אין מילים בפי, אבל אני מבקש ממכם, אל תיתנו להשמיץ את עולם התורה הספרדי, יש לנו בני תורה ספרדים נהדרים, תיראו איזה עולם תורה ספרדי פורח, אנחנו כואבים על כל אחד שנושר ומתקלקל בגלל תמונות של חילול שם שמים. כל אברך צריך לדעת: ואהבת את ה' אלוקיך שיהיה שם שמים מתאהב על ידך".

האזינו להקלטה המלאה באדיבות ה"קו החרדי":

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר