סערה ברשת

המתפללים הופתעו: רכבי 'פרארי' בחניית הכותל המערבי

אירוע של חברת מכוניות היוקרה בחניון של רחבת הכותל המערבי עורר סערה ברשת וביקורת כנגד ההתנהלות ברחבת הכותל. הגר"ש רבינוביץ': "אנו נתחקר את האירוע כדי להפיק לקחים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יוסף דשת)

המתפללים ברחבת הכותל המערבי נדהמו לגלות הבוקר (שישי) לגלות את חניון הכותל לרחבת תצוגה של רכבי היוקרה מחברת פרארי. בזה אחר זה נכנסו רכבי היוקרה אל חניון הכותל כשצלמים מלווים אותם והציבור אינו מבין מה להם ולרחבת הכותל המערבי.

מהר מאוד התברר כי הרכבים נכנסו לחניון באישורו של רב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ.

בקרן למורשת הכותל מיהרו להסביר כי מדובר באירוע תיירותי דוגמת אירועים נוספים שנערכים באופן קבוע ברחבה העליונה של הכותל המערבי. "הכותל המערבי הינו האתר החשוב ביותר לביקורי ישראלים ותיירים במדינת ישראל. במסגרת זו פנתה יצרנית הרכב, אשר הנהלתה העולמית מבקרת בישראל וראתה את פסגת הביקור בכותל המערבי, בבקשה לאפשר לנציגיהם לבקר לזמן קצר ברחבת הכותל המערבי וזאת בשעה שחניון הרכב שבסמוך לרחבת הכותל פנוי".

בקרן מוסיפים ואומרים: "מדובר בביקור ולא באירוע יחסי צבור והראיה לכך היא כי למבקרים לא התלוו כלי תקשורת או צלמים והתפוצה ברשת נעשתה ע"י עוברי אורח בלבד".

התמונות עוררו סקרנות רבה והרפורמים ניצלו את ההזדמנות כדי לתקוף את רב הכותל הגר"ש רבינוביץ' תוך התעלמות מהעובדה שברחבת הכותל העליונה נערכים דרך קבע טקסים בעייתיים כהשבעת חיילים שנעשית בצורה מעורבת וכן אפילו תפילות של הרפורמים ונשות הכותל כך שעם כל הצער שבדבר זהו ניצול ציני בלבד כדי לתקוף את החרדים. יזהר הס, ממנהיגי הקונסרבטיבים, אמר: "מה הבעיה? פרארי זה לא נשים, לא כלבים ולא רפורמים/קונסרבטיבים".

אחד העסקנים החרדים העוסק במאבק על קדושת הכותל המערבי אמר "עם כל הצער מדובר ברחבת הכותל העליונה בלבד שם באופן קבוע נערכים טקסים בעייתיים אך חובה לתת שימת לב גדולה יותר ולמנוע אירועים שיכולים להתפרש בצורה לא טובה ולגרום לפגיעה בקדושת הכותל המערבי".

תגובת רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ: "האירוע הבוקר היה היענות תמימה לבקשה לאפשר חניה בשעת בוקר מוקדמת למס׳ דק׳ של סיור בירושלים שערכו חברי ההנהלה הבינלאומית של יצרנית הרכב הבינלאומית. ביום ראשון יערוך הרב תחקיר לאירוע זה על מנת להפיק לקחים ולמנוע בעתיד אירועים מסוג זה".

תגובת השר לשירותי דת ח"כ דוד אזולאי לתצוגת המכוניות ברחבת הכותל המערבי: "שוחחתי עם רב הכותל הרב רבינוביץ והבעתי בפניו את מורת רוחי למקרה ,אין כל מקום לתצוגות ראווה אלו במקום קדוש זה. הובהר לי כי לא הייתה כל כוונה לתצוגת המכוניות וכי מנכ"ל חברת פרארי ביקש להגיע לביקור בכותל מלווה במספר רכבים אשר עזבו את המתחם לאחר 10 דקות.

סוכם והוחלט כי כבר ביום ראשון הקרוב תתקיים ישיבה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר על מנת להפיק לקחים ולמנוע מקרים אלו בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר