דרמה ערבית

ראש ממשלת לבנון התפטר ותקף את איראן וחיזבאללה

דרמה בעולם הערבי: ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי התפטר מתפקידו ותקף בחריפות את איראן וחיזבאללה. מאוחר יותר דווח כי נחשפה תוכנית להתנקש בחייו (העולם הערבי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ראש הממשלה המתפטר אל חרירי (צילום: מתוך תקשורת העולם הערבי)

דרמה בלבנון: ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי הודיע היום (שבת) כי החליט להתפטר מתפקידו בשל מעורבות חיזבאללה ואיראן, מאוחר יותר דווח כי נחשפה תוכנית התנקשות בחייו.

במהלך נאום בו הודיע על התפטרותו, תקף ראש הממשלה המתפטר של לבנון את איראן וחיזבאללה ואמר: "איראן עוקפת את השלטון הלבנוני בניסיון לכפות מציאות בשטח. דיה באזור ייגדעו".

אל-חרירי הוסיף ותקף: "לא נסכים שלבנון תהיה נקודת מוצא לאיום על ביטחון האזור. היכן שאיראן נמצאת יש מלחמות אחים וחורבן. היא רוצה להרוס את העולם הערבי, והרשע שהיא מפציה יחזור אליה".

ראש הממשלה המתפטר לא חסך מדבריו הקשים גם כנגד מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ואמר: "חיזבאללה הצליח לכפות מציאות בשטח בלבנון באמצעות כוח הנשק. המעורבות של חיזבאללה גרמה לנו בעיות רבות עם מדינות באזור. אנחנו מסרבים לקיומו של נשק שאינו בידיהן של רשויות השלטון הלגיטימי בלבנון".

מאוחר יותר דיווחה רשת אל-ערבייה כי מאחורי הקלעים נחשפה כוונה להתנקש בחייו של אל-חרירי, ההתנקשות הייתה אמורה לצאת לפועל בביירות, לפני יציאתו של אל-חרירי מהמדינה. "המתכננים שיבשו את התקשורת במגדלי הפיקוח בזמן ששיירתו של אל-חרירי עברה באזור נמל התעופה", אמרו גורמים לאל ערבייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר