מול הממשלה

מנדלבליט: 'אני מותקף, תגנו עלי בתקשורת'

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פונה באופן חסר תקדים לקולגות מתחום המשפט ומבקש את סיועם לעמדותיו - הנוגדות את הצעות החוק לטובת הנחקר נתניהו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מנדלבליט ונתניהו (צילום: Emil Salman, לע"מ)

"אני מותקף מכל הכיוונים בכלים לא סימטריים, בכלים שהם לא בכללי המשחק הדמוקרטי. מקבץ ההצעות לא תמים", אמר בסוף השבוע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס סגור.

בכנס של הנהלת הפרקליטות תיאר מנדלבליט את ההתמודדות הקשה שלו מול השרים שלהם הוא אמור לייעץ, והתבטא בחריפות חסרת תקדים על היחסים הקשים בינו לבין הממשלה.

בהקלטה מהכנס, שפורסמה היום (ראשון) בגלי צה"ל, נשמע היועמ"ש אומר: "אני לא יכול להתנהל בדרך שלהם. מישהו השווה את זה ללוחמה א-סימטרית. מצד אחד מחויב לדיני הלחימה ומצד שני לא מחויב להם. אז אני אתן תרחיש למצב דומה, שאני מותקף מכל הכיוונים בכלים שהם לא סימטריים, בכלים שהם לא בכללי המשחק הדמוקרטי. חברי כנסת, שרים - זכותם להציע הצעות. אבל המקבץ הזה לא תמים. אני בשלי, אבל עדיין זה מצב לא פשוט".

באשר לחוק הצרפתי ולחוק שיאסור על המלצות משטרה בחקירות, אמר מנדלבליט: "הדבר הכי מטריד בימים האלה, הצעות שנועדו בעצם לפגוע בכולנו. אז חוץ מהצעת החוק לביטול המלצות המשטרה יש את החוק הצרפתי וביום ראשון עולה הצעת החוק הידועה לשמצה של דיכוי דרכי המינוי של היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה".

היועץ אף ביקש, בצעד יוצא דופן, מפרקליטי עבר להגן עליו בתקשורת: "יש לכם תפקיד חשוב באמירת קול ברור. אני יודע שאתם עושים זאת ומבקש שתעשו אפילו יותר".

היועץ המשפטי לממשלה נגד חוק ההמלצות (צילום ארכיון: צילום: גיל יוחנן, ynet)

גם פרקליט המדינה שי ניצן מתח היום בוועדת השרים לחקיקה ביקורת על החוק האוסר על המשטרה לפרסם את המלצותיה, ואמר: "אנחנו מתנגדים בתוקף לחוק, חושבים שהוא מזיק ממש. כ-50% מהמלצות המשטרה להעמדה לדין לא מתקבלות על ידי הפרקליטות. אני לא רואה תועלת בסתימת פיות למשטרה".

כזכור, בסוף השבוע הגיש היועמ"ש את חוות דעתו הרשמית על החוק לאיסור המלצות משטרה - ובו הוא מבהיר כי הוא מתנגד לו בחריפות: "עבודת החקירה המתבצעת על ידי המשטרה מחייבת את החוקרים להעריך את הראיות המצויות ברשותם - הזיקה שלהן לעבירות הנחקרות, היכולת להתבסס עליהן בהיבטי קבילות, מהימנותם של העדים וכיוצא באלה", נכתב בחוות דעתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר