פרסום ראשון

הפתעה בצה"ל: ראש תחום שילוב חרדים מנדי כץ - פורש

ראש תחום שילוב החרדים בצה"ל, מנדי כץ, הודיע על פרישתו בסוף השנה מצה"ל, כך נודע ל"כיכר השבת" • החלטתו הפתיעה בכירים בצה"ל שכן הוא נחשב לאחר מבכירי המגייסים החרדים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנדי כץ (באדיבות המצלם)

דרמה במערכת לגיוס חרדים לצה"ל: ראש תחום שילוב החרדים בצה"ל, מנדי כץ, הודיע על פרישתו בסוף השנה מצה"ל, כך נודע ל"כיכר השבת".

מדובר במהלך מפתיע זאת משום שכץ נחשב מראשוני המגייסים החרדים ומהבכירים שבהם.

במהלך החודשים הקרובים עתיד מנדי כץ להקים את מנהלת החרדים ולהסדירה ולאחר מכן לפרוש לאזרחות.

כאשר הגיע כץ לתפקידו נתוני הגיוס השנתיים עמדו על כ-300 חרדים בשנה. מהיכנסו לתפקידו גדל הגיוס ביותר מ- 1000 אחוז, כאשר שנתון גיוס חרדים עומד על כ-3000 חרדים מתגייסים.

בנוסף, הוביל כץ את מהפכת כשרות הבד"צ בצה"ל, הקים את מסלולי החרדים בגבעתי וצנחני ומסלול בינה בירוק בחיל המודיעין וכן היה נציג צה"ל בהסכם מול חסידות חב"ד, שחולל סערה בחסידות.

ל"כיכר השבת" נודע כי כץ אשר מנהל את תחום החרדים בצה"ל מאחורי הקלעים מקבל הצעות נדיבות על מנת שישאר בצבא, אך מקורביו מספרים כי הוא חש תחושת מיצוי וכי לאחר הקמת המנהלת אינו רואה אתגר בתחום, ולכן עתיד לפרוש.

בסביבתו מספרים כי לכץ הוצעו מספר הצעות פוליטיות ומיזמים חברתיים, אך טרם נענה להצעות.

במהלך שירותו בצה"ל, נערכו לא אחת הפגנות נגד ביתו של כץ, הן על ידי' הפלג הירושלמי' והן על ידי חוגים קיצוניים אחרים. באחות ההפגנות שנערכה בערב יום השואה מול ביתו של כץ בבני ברק, קראו המפגינים קריאות גנאי כגון "משת"פ", "מנדי כץ תוריד את הכיפה" ושרו שירי מחאה.

בהפגנה אחרת שנערכה מול ביתו קראו מפגיני 'הפלג' לכץ "בוגד", "משת"פ ומסיונר", והוא אף אויים על ידם כי "נגלה קלונך ברבים מוג לב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר