בניגוד למתוכנן

תעריפי המים והביוב לא יירדו בזמן הקרוב

המהלך שהיה אמור להביא להפחתת תעריפי המים ולייעול הטיפול בנושא, יידחה ככל הנראה בשל לחצים פוליטיים מכיוון הרשויות המקומיות, שהצעד לא מתאים להן בשנת הבחירות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המים לא יוזלו (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

מטיוטת הסכם שמתפרסמת הבוקר (ראשון) ב'ידיעות אחרונות', עולה כי ברשות המים ובמשרד האוצר מתכוונים לדחות את צמצום תאגידי המים בשנתיים-שלוש, בגלל לחצים פוליטיים מכיוון הרשויות המקומיות, מה שיותיר על כנו את תעריף המים הגבוה.

לפני מספר שנים הוקמו תאגידי המים בכ-60 ערים בישראל, והדבר אכן שיפר משמעותית את הטיפול במשקי המים והביוב העירוניים. אלא שבמקביל נגרמה עליה דרסטית בתעריפי המים לצרכנים

אחת הסיבות לעליית המחירים, היא כי במקום להקים מספר מצומצם של תאגידים, הוקמו כאמור כמעט שישים תאגידים, ונוצר צורך לממן את המנגנון המנופח של התאגידים המרובים.

לפני כשנה עברה בקריאה ראשונה, בתמיכת הממשלה, הצעת חוק לצמצום מספר התאגידים מכ-60 ל-11, והדבר היה אמור להתבצע עד סוף השנה הנוכחית, אך כאמור לחצים כבדים שמופעלים על אנשי אגף התקציבים באוצר ורשות המים, יעכבו כנראה את כל המהלכים הללו, וההערכה היא כי המניע לכך הן הבחירות המתקרבות ברשויות המקומיות והחשש כי השינויים הללו שכרוכים בצמצום תקנים יפגעו במעמדם הפוליטי של ראשי רשויות.

תגובת מרכז השלטון המקומי לידיעה כפי שפורסמה ב'ידיעות': "מרכז השלטון המקומי התנגד מאז ומתמיד לצמצום מספר תאגידי המים כפתרון שיפגע בשירותים הניתנים על ידי התאגידים שגם הם שנויים במחלוקת, ואנו נמשיך לפעול לדחייה ואולי אף לביטול רעיון זה. בעקבות פניית משרד האוצר הבענו הסכמתנו העקרונית לדון בסוגיית עתיד התאגידים וזאת על בסיס הסכמות בין השלטון המרכזי למקומי".

ממשרד האנרגיה נמסר כי הם עדיין מגבשים את עמדתם בנושא, מהאוצר ומרשות המים נמסר שהמרכז לשלטון מקומי הוא שפנה אליהם בנושא, וכי הפנייה נבחנת וטרם התקבלה החלטה בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר