שותף בטוויטר ופוקס

הנסיך הסעודי שנעצר - מכר את 'פלאזה' ליצחק תשובה

דריכות בעולם העסקים הבינלאומי מההשלכות שעלולות להיות ממעצר הנסיך אל-וליד בן טלאל בסעודיה באשמת שחיתות, מאחר והוא מחזיק השקעות במותגים מפורסמים (עולם ערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום מסך: מתוך أخبار النجوم ביוטיוב)

שלטונות סעודיה עצרו בסוף השבוע את הנסיך אל-וליד בן טלאל, באשמת שחיתות. סקירה מרתקת שמפרסם העיתון 'ניו יורק טיימס' מדגישה את עוצמתו של המיליארדר ואת מניפת השפעותיו הכלכליות ברחבי העולם.

מתברר, כי אל-וליד העצור מחזיק בחלק ממניות טוויטר, פוקס המאה ה-21 וסיטי, וכי אף עשה עסקים עם כמה מהטייקונים הגדולים בעולם, דוגמת ביל גייטס, רופרט מרדוק, מייקל בלומברג ועוד.

השקעותיו של הנסיך המיליארדר ברחבי העולם, כוללות גם מגוון בתי מלון, כמו רשת המלונות אקור, רובע העסקים קנארי וורף בלונדון, מלון ג'ורג' החמישי ההיסטורי בפריז, הסבוי בלונדון וה'פלאזה' בניו יורק - אותו קנתה ממנו בשנת 2004 קבוצת 'אלעד נכסים' בשליטתו של איש העסקים הישראלי יצחק תשובה, תמורת 675 מיליון דולר.

יצחק תשובה (צילום: David Vaaknin/POOL/FLASH90)

אל-וליד היה בין המשקיעים המוקדמים בכמה מהסטארט-אפים הגדולים בעולם - האחרון שבהם הוא סנאפ - והוא רכב על הגל שהזניק יזמים צעירים רבים לראש רשימת עשירי העולם והניב לו תשואות נאות. הוא גם היה אחד המשקיעים המוקדמים ב-JD.com, קמעונאית מקוונת סינית, כשצפה את עלייתה של סין כשוק קמעונות מקוונת עצום.

מעצרו של אל-וליד צפוי להשפיע על עשרות חברות הכלולות בחברת ההשקעות שייסד, 'קינגדום הולדינג קמפני'. הוא אף עלול לערער את ביטחון המשקיעים בסעודיה, "בשעה שהממלכה מנסה להתנער מתדמיתה כמדינה שתלויה בנפט. רק לפני כמה ימים קיימה סעודיה כנס השקעות גדול בניסיון לעורר עניין בתוכנית שלה לגיוון הכלכלה", מציין ה'ניו יורק טיימס'.

המעצר, שהוא חלק מגל מעצרים שכלל עשרה נסיכים נוספים לפחות, כמו גם שרים בעבר ובהווה, הגיע שעות ספורות לאחר הקמתה של ועדה חדשה למאבק בשחיתות. המלך סלמאן, שהקים את הוועדה, נתן לה סמכויות להקפיא את נכסיו של כל מי שנחשב למושחת.

יצויין, כי בסעודיה כמו בסעודיה, מי שנבחר לעמוד בראשות הוועדה החדשה של המאבק בשחיתות, הוא... בנו של המלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר