חופש הביטוי

עיריית תל אביב "חסמה" את התגובות בפייסבוק

בהודעה מקוממת במיוחד הודיעה העירייה כי תחסום את האפשרות להגיב בדף הפייסבוק של העירייה לאור התלונות הרבות שם. הגולשים זעמו עד שהתעלול התברר (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בחשוון תשע"ח | 05.11.17
עיריית תל אביב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

בצעד מפתיע במיוחד הודיעה עיריית תל אביב יפו בדף הפייסבוק שלה כי החל מהשעה 23:59 ייחסם העמוד לתגובות ולא יהיה ניתן להגיב על הפוסטים שיפורסמו בו.

ההסבר שנמסר היה כי כך הוחלט "לאור ריבוי התלונות וניצול הדף ל"הוצאת קיטור" וכדי לשמור על המורל העירוני". במודעה הוסיפו כי ניתן יהיה לשלוח הודעות פרטיות ובמידה והן תתאמנה הם יפורסמו.

החלטת העירייה עוררה זעם בקרב הגולשים ששפכו את זעמם ולעגם בתגובות של ההודעה אולי התגובות האחרונות שיפרסמו בעמוד. "אתם מטורפים! יותר ויותר נבחרי ציבור מתחייבים לאפשר ביקורת ואתם צועדים אחורה? זה צעד לעידוד המורל בדיקטטורה. הקיטור ישתחרר בדרכים פחות נעימות. קורא לכולם לחסום את הדף מחר אם זה אשכרה קורה", כתב אחד הגולשים.

"זאת בדיחה? אתם באמת הולכים לסתום פיות כדי להשתיק ביקורת? זה הדבר הכי לא תל אביבי שאתם יכולים לעשות. מקווה שתחזרו בכם מההחלטה הטיפשית הזאת. יש ביקורת, זכותו של הציבור להשמיע, חובתכם לשמוע. אם אין לכם עניין לקיים קשר עם הציבור, אולי תחשבו פעמיים לגבי התמודדות חוזרת בבחירות הבאות. יכול להיות שזה פשוט גדול עליכם. תתביישו, אבל ממש", כתבה גולשת אחרת, אחת מתוך כמה מאות התגובות שנכתבו תוך זמן קצר על העמוד לצד מאות שיתופים זועמים של התושבים שחשים כי העירייה בוחרת לעשות שימוש בעמוד כלוח מודעות בלבד מבלי להתחשב בדעות האזרחים.

מאוחר יותר פרסמה עיריית תל אביב הודעה בה הבהירה כי היא לא באמת מתכוונת לחסום את התגובות וכי המטרה בהודעה הייתה להמחיש את חשיבות חופש הביטוי.

"עיריית תל אביב-יפו אינה חוסמת את העמוד לתגובות", נכתב, "רק רצינו להמחיש עד כמה זה כואב כשפוגעים בחופש הביטוי שהוא אחד מערכי היסוד של הדמוקרטיה. תושבי העיר כולה ללא הבדל דת, גזע, מין או גיל יכולים להגיב ולכתוב לנו בעמוד, אנחנו כאן כדי לשמוע ביקורת, גם כשזה לא קל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר