בבחירות 2009

עדויות: 'קדימה' העסיקה חוקרים פרטיים נגד נתניהו

כאשר נתניהו התמודד לראשות הממשלה ב-2009, העסיקה 'קדימה' 5 חוקרים פרטיים נגדו, כך עולה מעדויות בהליך פלילי המתנהל בבית המשפט. אייל ארד הגיב: העדות שקרית (ארץ)

ציפי לבני, ראשת קדימה באותם ימים (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)

הפרשן הפוליטי עמית סגל דיווח הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חברת החדשות כי בשנת 2009, כאשר בנימין נתניהו התמודד לראשות הממשלה, העסיקה "קדימה" חמישה חוקרים פרטיים נגדו - כך עולה מעדויות שנמסרו. על פי הדיווח: החוקרים תיעדו את נתניהו והקליטו את רעייתו שרה מבלי שהשב"כ הבחין בכך.

העדויות שנחשפו הערב עולות מתוך הליך פלילי שמתנהל בביהמ"ש בתל אביב. באותה מערכת בחירות, כך עולה, שכרו אנשי ציפי לבני חוקרים פרטיים שהתחקו אחר נתניהו.

רפי חאמי, חוקר פרטי העומד בראש משרד החקירות חר"ש אמר בעדותו כי "אני זוכר מפגש אחד וודאי בבית מפלגת קדימה ברחוב גיסין בפתח תקווה, אם אני לא טועה בחדר של ציפי לבני". מנכ"ל המפלגה דאז, משה שחורי, אישר בעדות שמסר בבית המשפט, כי "הייתה פגישה בין החוקר לבין האנשים של ציפי שבה סוכם על המעקבים".

חאמי הרחיב כי: "אייל ארד פנה אליי בקשר לעבודה של תצפית במלון קראון פלאז'ה בתל אביב, בו שהה ביבי נתניהו. בהמשך נפגשתי עם ארד, שתי פגישות. האחת במטה הבחירות של המפלגה בתל אביב והשנייה בבית קפה בסמוך לרחוב ארלוזורוב. ארד פירט בפני כאמור את דרישת העבודה הנ"ל ודיבר איתי גם על המחיר. דיברנו על שבוע עבודה, ההערכה שלי הייתה סך של 70-80 אלף ש"ח, משהו כמו 10,000 ש"ח ליום עבודה".

החוקר שאל: "מדבריך עולה שאייל ארד הוא זה שמסר לך את מתווה העבודה ומפלגת קדימה שילמה את התשלום?" וחאמי השיב: "כן, אייל ארד הוצג כיועץ ומי שמנהל את מסע הבחירות. אני רוצה לציין שמי שטיפל ואמר מה צריך לעשות בפעולת התצפית הוא איל ארד".

על פי הדיווח של עמית סגל, מדובר היה במעקב בהיקף גדול. "חאמי צירף אליו עוד ארבעה חוקרים שמתחזים לזוגות שיושבים בלובי ומתעדים בסתר את נתניהו. מטרת המעקב לפי העדות: הקלטה ותיעוד של פגישות של נתניהו ורעייתו עם שני אנשי עסקים מוכרים, אחד מיליארדר ואחד שאז עוד היה מקורב לזוג ומאז חצה את הקווים, כל זאת כדי להשיג מידע מביך על מועמד הליכוד לראשות הממשלה".

בעדות במשטרה נאמר: "ביום 25.12.08 התמקמתי יחד עם עובדים שלי במלון קראון פלאז'ה בלובי המלון. במהלך היום ביצענו שעות תצפית ארוכות. לעיתים יצאנו לתצפית בנקודות סמוכות. למיטב זכרוני דיווחתי לאיל ארד". על פי הדיווח, מדובר גם במחדל אבטחתי: נתניהו היה באותה תקופה מאובטח שב"כ כיושב ראש האופוזיציה, אולם איש לא שם לב לגורמים שקרבים אל נתניהו עד כדי מרחק הקלטה.

אייל ארד מסר לחברת החדשות: "איני מכיר אדם בשם רפי חמי, מעולם לא הזמנתי ממנו עבודה, ומעולם לא הזמנתי או הפעלתי או הייתי קשור, לחוקר פרטי במהלך מערכת בחירות, לא ב-2009 ולא בשום מערכת בחירות אחרת, ולא דווחתי או קיבלתי מידע מחוקר פרטי. כל מי שקושר אותי לכך עושה מעשה בועז הרפז, כלומר משקר ונתלה בשמי כדי לחפות על מעשיו הנלוזים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר